Jump to content
Annons

segt internet


ThomasJ

Recommended Posts

Vet inte om det är nått virus eller nått men mitt interney går jävligt segt rätt ofta, det ebara internet som segar inget annat. hadde norton innan testar nu med Nod32, har scannat efter både virus och spyware, min inget funnet. dam blir så grinig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tryck Start, kör, skriv cmd och tryck OK. Skriv netstat och tryck enter. Då får du upp en lista på alla aktiva internetförbindelser din dator ägnar sig åt just då. Bara att undersöka om du ser något skumt.

Förresten, en kort fråga bara, när du säger "internet", menar du Internet Explorer eller har du testat flera program?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tryck Start, kör, skriv cmd och tryck OK. Skriv netstat och tryck enter. Då får du upp en lista på alla aktiva internetförbindelser din dator ägnar sig åt just då. Bara att undersöka om du ser något skumt.

Förresten, en kort fråga bara, när du säger "internet", menar du Internet Explorer eller har du testat flera program?

kikade lite o fan detta:

hlika segt i mozilla som i ie. Nu funkar det okey, men kommer nog bli galet snart igen.

internet.jpg

gjorde en ny koll efter den bilden, nu får jag nått ifrån bredbandsbolaget.. jag har ju chello:S gjorde en koll till lite senare och vips så var det borta med anslutningar ifrån bbb

Link to comment
Dela på andra sajter

får massa anslutninar ifrån bbb. jag stängde msn o alla www sidor, men anslutningarna e kvar ändå -- ska testa kiero brandvägg o se.... om det nu skulle vara så att någon kidnappat min dator hur löser man det då?Mins när man var 13-14 o lekt med netbus osv... men till vilken nytta snor folk datorn? är det kraften eller är det för att göra olagliga saker med mitt ip?

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant. Men hur ska det se ut för att "se skumt ut"? Jag har verkligen ingen koll på sånt här.

I kolumnen "Extern adress" står det mot vilken dator du är uppkopplad. Om det inte är du som har begärt att få kopplas upp mot den datorn så är det skumt.

Men tänk på att webbsidor ofta innehåller länkar till material på andra ställen. Det är inte ovanligt att exempelvis annonser hämtas från en annan dator.

En enkel grej man kan göra är ju att stänga ner de program som använder Internet, vänta en stund, och köra netstat för att se om det ändå finns någon förbindelse.

http://www.ripe.net/ kan man skriva in en IP-adress (exempelvis 213.132.15.19) och se vilket företag som äger den.

Man kan också prova att slå in adressen i webbläsaren och se var man hamnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

bilden kanske inte syns helt... men det far ifrån nått som hette britny.blablabla.blablbal

Är www.deephousemusic.org något du känner till? Verkar finnas vissa kopplingar till britney.paradise.net.nz.

Link to comment
Dela på andra sajter

får massa anslutninar ifrån bbb.

Vad står det efter kolonet på dessa rader? Är det http där med, eller något annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

I kolumnen "Extern adress" står det mot vilken dator du är uppkopplad. Om det inte är du som har begärt att få kopplas upp mot den datorn så är det skumt.

Men tänk på att webbsidor ofta innehåller länkar till material på andra ställen. Det är inte ovanligt att exempelvis annonser hämtas från en annan dator.

En enkel grej man kan göra är ju att stänga ner de program som använder Internet, vänta en stund, och köra netstat för att se om det ändå finns någon förbindelse.

http://www.ripe.net/ kan man skriva in en IP-adress (exempelvis 213.132.15.19) och se vilket företag som äger den.

Man kan också prova att slå in adressen i webbläsaren och se var man hamnar.

Tackar ska kolla upp det. Så att nån inte sitter och "tjyvåker" med min dator

Link to comment
Dela på andra sajter

får massa anslutninar ifrån bbb.

Vad står det efter kolonet på dessa rader? Är det http där med, eller något annat?

internet2.jpg

jag har då rakt inget med bredbandbolaget att gör, om inte studios server går via dom..

det andra deephouse kan jag mkt väl varit inblandad i

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben i lådan tror det är en druftstörning, kikade på upcs hemsida:S

men låt oss säg att jag fått besök i datorn, till vilken nytta vill folk kommain? är det bara för att det går eller vill dom sabba ?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har då rakt inget med bredbandbolaget att gör, om inte studios server går via dom..

Intressant... Du är uppkopplad till en ftp-server som kräver lösenord. Om du inte är medveten om att du laddar ner någon fil så verkar det skumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

men låt oss säg att jag fått besök i datorn, till vilken nytta vill folk kommain? är det bara för att det går eller vill dom sabba ?

Det brukar handla om att man vill använda resurserna. Hårdiskutrymme och internetförbindelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har då rakt inget med bredbandbolaget att gör, om inte studios server går via dom..

Intressant... Du är uppkopplad till en ftp-server som kräver lösenord. Om du inte är medveten om att du laddar ner någon fil så verkar det skumt.

kan vara så att jag hadde minftp öppen för att laddaupp bilden:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...