Jump to content
Annons

Recommended Posts

Mindjive (oregistrerad)
Postat

Hej nu kommer nästa galna problem

Helt plötsligt så har monitoreringen i Logic försvunnit. När jag sätter Logic i "Rec ready" så hör man inte signalen som kommer in. Jag vill kunna monitorera signalen genom logic fför att kunna ställa nivåer sen när jag börjar spela in så spelas det in och när jag sedan trycker bort Rec" så ska det vara tyst. Alltså så som det brukar vara.

Nu har det plötsligt slutat att fungera.

Jag har kollat "Auto input monitor" och läst om vad det gör i manualen. Den verkr ju fungera som i Protools.

Signalen kommer in i Logic, det slår på mätarna och allt men det vill inte komma "ur" logic. Det går inte vidare till master regeln.

Slår jag däremot på Software monitor så hör jag ju eftersom signalen kör det rakt igenom ljudkortet och ut. Men det är just i Logic det bara helt "sådär" har slutat att fungera.

Utrustning, G5, Logic Pro, Motu 828 mk2, Yamaha 01V med adat exp.

Annons
Postat

Det verkar som att det är många som har problem med just G5 och Motu.

Tyvärr tror jag inte att det finns någon här som kan hjälpa dig med om du frågar på

Logic Pro Sverige kanske det finns fler som

kan bistå med assistans.

Logic pro är utab tvekan den bästa siten om logic på svenska.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.