Jump to content
Annons

För mycket dynamik?


Recommended Posts

Ny Mix Längre Ner!!!!

Skulle behöva lite åsikter innan vi lägger vox på denna.

Det skall vara kaos i slutet men är det yber?

Tack för tyck

/emser

LÅTNAMN: Inget

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: vete´ fåglarna

LÅTLÄNGD: 4.52

KOMPOSITÖR: emser

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,5mb

STATUS: Skiss

mixtest_vox.mp3

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lyssnar vanligtvis inte på den här typen av musik, men jag tycker att den byggs upp på ett bra sätt med flera olika små ljud som kommer fram kort och "retas" innan en ny stämma kommer till.

Saknar dock lite tryck i låten när gitarrerna och trummorna kommer igång. Vill ha mer bas och mer tryck i trummorna. Det är i detta partiet också någon ljus stämma (tror det är gitarr) som ligger i bakgrunden som blir ganska störande efter en stund.

Annars riktigt lovande skiss och jag är mycket nyfiken på att få höra den med sång.

Redigerat av Kornsan
Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver medans jag lyssnar:

Underbar orgel. för att inte tala om klockorna. Börjar lovande.

Gillar känslan, fast jag kan nog hålla med föregående talare om att när trummor och bas kommer in skulle det vara najs med lite mer tryck.

Ok, nu är jag ungefär 2:40 in i låten och låten kommer loss lite, men det blir en liten besvikelse. Det som började som något nytt och fräscht blir plötsligt till signaturmelodin till vetenskapens värld eller nåt.

Ok andra gången "refrängen" körs, nu med gitarr i bakgrunden, ett snäpp bättre. Men jag gillade känslan i början bättre. fast det är ju bara jag 😄

Okej, ingen låt ska dömas efter en lyssning, så jag lyssnar en gång till. Tycker det låter bra hela vägen denna gången, skulle passa perfekt som den är som ett intro till en skiva. Det händer saker hela tiden och blir aldrig tråkigt trots att den är nästan 5 minuter lång. Snyggt jobbat.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Harligt! Mer tryck dock. Om det gar att ordna sa tror jag detta kan bli yber nice!

Mycket intresserad av hur sangen kommer lata!

(Sorry inget tangentbord med aao med prickar just nu)

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Ett fantastiskt stycke musik det här. Kan bli precis hur bra som helst med sång!

Men, det måst braka till av bara attan vid 2:44 resp 3:32 när trummorna kommer in. Dessa låter lite för långt bort i mixen nu, tycker jag.

Mer tryck, som nån annan uttryckt det.

För mycket dynamik?

- Nej, perfekt som det är.

Väldigt bra jobbat Ems! (du måste posta igen när vox:en lagts)

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Början var skithärlig... väldigt bra stämning. Låten byggs upp mycket snyggt, men jag håller med om trummorna. De måste längre fram.

Fixa bara till en riktigt grym text och lägg till sång så kan detta bli j*vligt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny mix nedan.

Tack för alla goa tips. Trummorna kommer jag behålla långt borta i rummet tills dom "riktiga" kickar in.

- Vad ni än gör grabbar, kom ihåg att hålla spänningen uppe.

Har fixat till en del grejjer som ni har påpekat.

Låter det bättre?

/ems

Holy_mixtest2.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

...annorlunda tror jag är rätt ord här, hade nog passat bra in i nån filmrulle, vilken typ vet jag dock inte. 😉

Skitsnygga ackord och harmonier. Ser fram emot att få höra detta med sång. 😉

Fint hantverk so far

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

"Filmmusik eller helt fristående " What ever .. gillar melodierna - en kännsla av lugn - "Fly into space".

Har mycket sådana här låtar på lager - satt å gjorde mycket musik till 3D projekt för 8 år sedan ( intron till filmer å dyl .. )

Ps: Eru ensam att producera dessa låtar eller är ni fler ?

för sammarbeten 'e ju kul vettja .. kvittrar över till messen.

mvh: job

Redigerat av job
Link to comment
Dela på andra sajter

Nice intro. Skön orgel. Hotfullt muller!

Den här måste Andrew Eldrich få lägga sång på!

2.45 -- härifrån och framåt är det lite för mycket powerballad över trummorna.

Första halvan är bättre än andra, tycker jag nog. Det blir lite tungfotat när det drar igång på slutet.

Ser fram emot sången! Det här kan bli riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst (juste) låtidé.. Men dålig ljudkvalité på MP3-filen.. Inget liv alls ovanför 8 Khz så jag kan inte ge ett vettigt uttalande om det är bra eller dåligt mixmässigt.. Låter mest platt AM-radio nu.

Ska bli kul att få höra denna låt med både mer dynamiskt utrymme och mer frekvensutrymme framförallt och helst då med sång... Nåt "Björkigt" tack 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)

gillar inte slutet, som är allt annat än kaos utan istället känns sliskigt, ordnat och klichéartat. men fram till 02:40 var den jävligt fin och stämningsfull. fortsätt sådär och försök att inte brista ut i hollywood-storfilm-slutscener 😕

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite symptomatiskt att låten inte har någon titel, för den fråga jag ställer mig när jag hör den är -Vad handlar det om? Jag kommer att tänka på Mike Oldield och Bo Hanson, men jag känner inte så mycket, och den skapar inga bilder hos mig. Och det är väl det som är vitsen med instrumentalmusik?

Och det är vad jag tror ni ska jobba mer med. Tänk över vad ni vill berätta, vilkakänslor ni vill förmedla. Kort sagt ge låten en titel och spela om den.

PS. dynamiken var det inget fel på. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, nu är det ju inte tänkt att vara instrumentalmusik utan sång är, som skrivet, på gång.

Melodin är mer eller mindre färdig och texten kommer krystande frammåt 🙁

Orgeln är EVB3 i logic.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...