Curry_Man Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 (redigerat) Hur skapar man strings som låter "lite psyko, låter iaf onaturligt" som i Britney Spears Toxic eller Darin´s I want ya???!! 😕 Redigerat 4 mars 2006 av Curry_Man
Linus Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 Skapa med vad? 😕 Har du tillgång till en mindre stråksektion (t.ex. en kvartett på 2 violin, 1 viola och 1 cello) och några mikrofoner? Tänkte du använda ett samplat stråkbibliotek ala Garritan eller Vienna? Om jag fattat saken rätt kom stråkriffet i Toxic till genom ett misstag - men att det blev bra så man använde det. Fula ostämda glidningar är svåra att spela med fina kliniskt rena och välsamplade stråkar. 😉 Jag tycker att tråden hör hemma i Inspelning, och inte Mixning/mastring.
Piccazzo Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Man har bra grundsamplingar som man sedan spelar in med pitchbend och modulation till olika grad. Båda dom låtarna har starka orientaliska/arabiska influenser i sina stråkriff och dessa är oftast "skitigare" än rena stråkar.Har nog att göra med hur dom stämmer sina instrument samt hur dom spelar sina instrument.
Pluffo Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Finns ju ett gammalt nummer av Studio där de intervjuar de där jepparna som har satt den låten till världen. Där stod det lite grann men jag kommer inte ihåg vad 😄
Mr Keys Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 (redigerat) skaffa melotron(M-tron heter mjukvaruvarianten)......enklaste och snabbaste sättet.....kombinera detta med andra stråkar med dist och EQ(typ, telefonkurva) på.....prova ta bort all "decay" på ditt stråkljud, så blir det lite mer.....hmm...skumt... 😄 Redigerat 6 mars 2006 av Mr Keys
Piccazzo Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Hur skapar man strings som låter "lite psyko, låter iaf onaturligt" som i Britney Spears Toxic eller Darin´s I want ya???!! Så här gör du Toxic stråkarna ialla fall Toxic Stråkar
joachime Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Så här gör du Toxic stråkarna ialla fall Toxic Stråkar Kul sida!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.