Fred Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 (redigerat) Det går fantastiskt bra att jobba med Groove Agent 2 som vst-instrument i själva värdprogrammet Cubase SX3. Men man skall ju även kunna köra Groove Agent 2 som standalone. Problemet lyder följande: Jag startar programmet på skrivbordet och programmet hoppar igång men sedan så fungerar ingenting vare sig när det gäller snabbkommandon eller att jag klickar med musen på start/stop-knappen. Ingen bank eller ljud laddas in heller. Jag kan röra sliden d.v.s. välja vilken stil och olika spelvariationer men den är helt tyst. Jag har gått in och kollat under Preferences och allt verkar vara i sin ordning. Från början när jag installerade den så fungerade allt klockrent och det gick hur bra som helst. Sedan några dagar senare så startade jag värdprogrammet och skulle jobba med Groove Agent 2 i en låt som jag höll på att skriva. Stängde ned programmet och skulle öppna Groove Agent 2 som standalone och där slutade trumapplikationen att fungera. D.v.s. den fungerar som vst-instrument i Cubase men fungerar ej som standalone. Är det några fler här på forumet förutom jag som har tyvärr samma erfarenheter. Jag tror att min dator (2.4 Ghz, 2 Gb ram) är kapabel till att köra programmet. M.v.h. Fred Redigerat 1 mars 2006 av Fred
sundpa Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Jag postade "nästan" samma fråga förut! Fast mitt bekymmer är att den spelar en takt och inget mer... Hoppas att det finns nån som kan hjälpa oss!
Fredrik Karlsson Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Kanske måste bocka i "Stand Alone" när du/ni installerar??
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.