Jump to content
Annons

Behringer MX8000


Kribbe

Recommended Posts

Hej, har letat runt lite, men har inte hittat någon tråd med samlad information om bordet Behringer inline bord MX8000, jag skulle bli väldigt glad om alla som känner sig manade att berätta sina upplevelser och kunskaper om detta bord, fördelar nackdelar, glåpord men även heja-rop är alla väldigt välkomna!

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej, har letat runt lite, men har inte hittat någon tråd med samlad information om bordet Behringer inline bord MX8000, jag skulle bli väldigt glad om alla som känner sig manade att berätta sina upplevelser och kunskaper om detta bord, fördelar nackdelar, glåpord men även heja-rop är alla väldigt välkomna!

Tack på förhand!

Det låter inge vidare... Det sprakar lite... Håller väl ingen höjdar kvalitet direkt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, har letat runt lite, men har inte hittat någon tråd med samlad information om bordet Behringer inline bord MX8000, jag skulle bli väldigt glad om alla som känner sig manade att berätta sina upplevelser och kunskaper om detta bord, fördelar nackdelar, glåpord men även heja-rop är alla väldigt välkomna!

Tack på förhand!

Det låter inge vidare... Det sprakar lite... Håller väl ingen höjdar kvalitet direkt 😆

Jag kan inte hålla med om det. 😆

Det MX8000 som jag hade (den äldre modellen, innan A-modellen fanns), lät inte alls illa. Jag sålde det för kanske 3-4 år sedan eller något (när jag köpte digitalmixer) - och fick för ett par månader sedan reda på att det hade sålts vidare och fortfarande var i mycket bra skick och lät utmärkt. 🙂

Hos mig ersatte det ursprungligen ett gammalt Soundcraft-bord, som kanske hade 20 år på nacken eller något. MX8000 lät bättre på alla sätt - både när det gällde brusnivå, eq och allt annat. En kompis köpte det gamla Soundcraft-bordet för en symbolisk summa och lämnade in det och fick helrenoverat - men det lät ändå inte bättre än mitt MX8000.

Eftersom man kan höra vitt skiljda omdömen om MX8000, så misstänker jag att det kan skilja rejält mellan individer - och kanske att de var bättre när de släpptes från början, men sedan gick ner i kvalitet efterhand som kostnadsjakten drog igång och tillverkningen i vanlig ordning flyttades till den kinesiska fabrik som erbjöd lägst tillverkningspris... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har precis köpt två stycken som ligger hemma i lägenheten, men jag har inte hunnit lyssna något på dom än... Befinner mig för tillfället ca 100mil från dom 😉 Kan höra av mig senare när jag har använt dom lite, om ingen annan hunnit skriva något då...

Om du är sugen på att köpa ett så kan jag tänka mig att sälja ett av dom...

//Jeppe

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det du vill veta? jag har ett sånt bord stående i garderoben..

Sprakar det om bordet måste det vara sönderskruvade potar eller glappande /smutsiga kontakter.

Man får väldigt mycket mixer för pengarna iaf om man jämför med Mackie 8-BUS som var förebilden.. sen att man inte kan jämföra dem när man pressar bordet hårt är en annan sak... fast jämför man prislappen på borden kanske man inte kan räkna med det heller 😉

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, har letat runt lite, men har inte hittat någon tråd med samlad information om bordet Behringer inline bord MX8000, jag skulle bli väldigt glad om alla som känner sig manade att berätta sina upplevelser och kunskaper om detta bord, fördelar nackdelar, glåpord men även heja-rop är alla väldigt välkomna!

Tack på förhand!

Det låter inge vidare... Det sprakar lite... Håller väl ingen höjdar kvalitet direkt 😉

Jag kan inte hålla med om det. 😉

Det MX8000 som jag hade (den äldre modellen, innan A-modellen fanns), lät inte alls illa. Jag sålde det för kanske 3-4 år sedan eller något (när jag köpte digitalmixer) - och fick för ett par månader sedan reda på att det hade sålts vidare och fortfarande var i mycket bra skick och lät utmärkt. 🙂

Hos mig ersatte det ursprungligen ett gammalt Soundcraft-bord, som kanske hade 20 år på nacken eller något. MX8000 lät bättre på alla sätt - både när det gällde brusnivå, eq och allt annat. En kompis köpte det gamla Soundcraft-bordet för en symbolisk summa och lämnade in det och fick helrenoverat - men det lät ändå inte bättre än mitt MX8000.

Eftersom man kan höra vitt skiljda omdömen om MX8000, så misstänker jag att det kan skilja rejält mellan individer - och kanske att de var bättre när de släpptes från början, men sedan gick ner i kvalitet efterhand som kostnadsjakten drog igång och tillverkningen i vanlig ordning flyttades till den kinesiska fabrik som erbjöd lägst tillverkningspris... 😛

Så kan det vara, Claes. 🥰 Men det bordet jag använder mig av ibland sprakar, brusar och är allmänt opålitligt 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fort nån använder märkesnamnet Behringer så är det lite trollvarning. Det är enligt min erfarenhet många som utan större egen erfarenhet hävdar att allt som är märkt Behringer är skit... Det är inte sant enligt min erfarenhet i alla fall. Har själv en hel del erfarenhet av Behringerprylar och dom är inte sämre än nåt annat.. Precis som Claes och nån till sa.. Om det sprakar så är det nog nån vajsning med oxiderade pottar.

MVH Robban som bara har positiva erfarenheter av Behringer DDX3216 digitalmixer, B2031A studiomonitorer, DSP8024 EQ/Analyzer, MDX4600 Kompressor/gate, DI100 Linebox.

Om man mot förmodan har problem med nån av dessa produkter så har det visat sig att Behringer också har en snabb och duglig garantifunktion.. Snabbt som ögat får man ny eller reparerad produkt åter..

Självklart finns det bättre prylar än Behringers.. Men knappast till samma pris 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en MX9000, samma skit.

Lät katastrofalt illa faktiskt.

Preampsen hade varken riktig topp eller botten.

platt och tråkigt ljud.

Prisvärt är det dock. 🙂

MX9000 kom ett eller två år efter MX8000, så det förvånar mig egentligen inte om det är sämre. Där hade de ju samma sak, men lade dessutom till mätarbryggan (var det egentligen något annat som kom till...?) - och vips, så hade de en "ny" modell... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...