Jump to content
Annons

Nya inköp


Jonte

Recommended Posts

Tjenare!

Har precis spenderat lite pengar på nya musikprylar, och kände bara att jag måste dela med mig av min glädje här på forumet 😄

Har nu införskaffat:

  • Cubase SL
  • MXL 992 + puffskydd (mikrofon)
  • Focusrite Trak Master

Sitter nu och ska precis installera Cubase SL (körde tidigare Cubase SX pirat). Därefter blir det till och packa ihop alla prylar och koppla upp allt i replokalen 😎

Kommer väl förmodligen sitta och spela in till sent på natten idag misstänker jag då jag har två nya låtar klara som jag inte spelat in.

Tjohoo! Var bara tvungen, skitnöjd ju.. Så om någon nu vet att någon av dom här prylarna är skit, så håll det för er själva i åtminstone en vecka 😉

Tacka gud för räntefri avbetalning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inget är skit, allting är guld...hyggligt sagt va?...

En grej du ska kolla är att se till att rendera audiofilen i realtid när du spelar in...bara en sån sak som att se vågformen ritas i realtid är värt varenda spänn... 😉

Rock on

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyggligt sagt, ja 🙁

Satt igår, och lite idag. Tyvärr måste jag jobba nu... Blev dock inte riktigt nöjd, vilket beror på att jag är keyboardist och inte är nöjd med mitt gitarrspelande. Men i morgon ska jag och gitarristen leka lite =)

Så, jag vet att jag sagt det förut och att det aldrig blivit av, men till nästa helg kanske jag äntligen kan få upp en demolåt 🙂

Sången däremot och keyboardspelandet lät bra. Måste dock lära mig att programmera bra trummor, har ju köpt DFH 🙂 Men trummisen muckar på fredag, så det löser sig självt det också 😛

Fast jag får nog lära mig det ändå... Allt jag gör passar ju inte i bandet som främst spelar melodisk hårdrock.

Det var en liten tröskel att gå från SX 1.1 till SL 2.2 också =) Men det löste sig rätt fort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...