Jump to content
Annons

Låt oss leka med tanken...


Idioteque (oregistrerad)

Recommended Posts

Idioteque (oregistrerad)

...att vi har 200.000kr att lägga på inspelningsutrustning.

Instrument och mikrofoner har vi redan, nu behöver vi alltså bara

mixerbord/monitorer/effekter/dator/you name it.

Låt fantasin flöda! Alltid roligt att se vad folk skulle välja! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dom där 200.000 skulle jag med största säkerhet lägga på att designa och bygga ett bra studiorum och ett bra kontroll rum.

Om vi säger att vi dessutom redan har rummet finns det lite prylar som dyker upp direkt. En Powermac dual 2.3 Ghz med 4 gb RAM vill jag ha samt ett ordentligt surroundsystem med Genelecs 8000 serie, kan inte riktigt avgöra vilken storlek som skulle behövas bara. En slant skulle gå åt till att låta någon av deras anställda ställa in det ordentligt också så klart. Ett ProTools HD system står på listan men även där kan jag inte avgöra hur utbyggt, främst eftersom jag inte har en aning om vilket mixerbord jag skulle köra på. Ett T.C M6000 vill jag också ha och ett shysst pluggpaket till PT. Hmm.. undrar om jag inte spräckt notan redan.. och jag hann inte ens komma till roligheter som kompressorer. :/

Svår fråga faktiskt. Ge mig pengarna så får vi se vad det blir. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle förmodligen hålla på pengarna tills låneräntorna går upp. Sedan skulle jag helt illvilligt köpa ett hus till ett betydligt billigare pris än vad de betingar idag... och skulle jag få utrymme min studio som just nu huserar i ett rum som är alldeles för litet.

Eller tja, studio och studio. Dator, ljudkort, keyboard, gitarrer + lite annat. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Dom där 200.000 skulle jag med största säkerhet lägga på att designa och bygga ett bra studiorum och ett bra kontroll rum.

Om vi säger att vi dessutom redan har rummet finns det lite prylar som dyker upp direkt. En Powermac dual 2.3 Ghz med 4 gb RAM vill jag ha samt ett ordentligt surroundsystem med Genelecs 8000 serie, kan inte riktigt avgöra vilken storlek som skulle behövas bara. En slant skulle gå åt till att låta någon av deras anställda ställa in det ordentligt också så klart. Ett ProTools HD system står på listan men även där kan jag inte avgöra hur utbyggt, främst eftersom jag inte har en aning om vilket mixerbord jag skulle köra på. Ett T.C M6000 vill jag också ha och ett shysst pluggpaket till PT. Hmm.. undrar om jag inte spräckt notan redan.. och jag hann inte ens komma till roligheter som kompressorer. :/

Svår fråga faktiskt. Ge mig pengarna så får vi se vad det blir. :rolleyes:

Har du nån som helst koll på vad studioutrustning kostar???

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom där 200.000 skulle jag med största säkerhet lägga på att designa och bygga ett bra studiorum och ett bra kontroll rum.

Om vi säger att vi dessutom redan har rummet finns det lite prylar som dyker upp direkt. En Powermac dual 2.3 Ghz med 4 gb RAM vill jag ha samt ett ordentligt surroundsystem med Genelecs 8000 serie, kan inte riktigt avgöra vilken storlek som skulle behövas bara. En slant skulle gå åt till att låta någon av deras anställda ställa in det ordentligt också så klart. Ett ProTools HD system står på listan men även där kan jag inte avgöra hur utbyggt, främst eftersom jag inte har en aning om vilket mixerbord jag skulle köra på. Ett T.C M6000 vill jag också ha och ett shysst pluggpaket till PT. Hmm.. undrar om jag inte spräckt notan redan.. och jag hann inte ens komma till roligheter som kompressorer. :/

Svår fråga faktiskt. Ge mig pengarna så får vi se vad det blir. 🙂

Har du nån som helst koll på vad studioutrustning kostar???

🙂:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Den eviga drömmen 😕. Om jag bara hade pengar...

Ca. hälften till akustikbehandling och ljudisolering.

35.000 dator (mac) med ordentligt med ram

10.000 Logic Pro

15.000 Ljudkort/Mixerbord m. ljudkort och controller ex. m-audios senaste

15.000 alt. mixerbord (om det inte blir ljudkort/controllerbord)

10.000 en ordentlig kompressor/preamp

15.000 Monitorer/subwoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du nån som helst koll på vad studioutrustning kostar???

Nej det kan jag inte påstå, ej heller kan jag säga vad som låter bra eller vad folk borde köpa. Jag kan inte säga att en viss mikrofon bara är bäst och inte vilka högtalare alla borde ha. Jag är en jävla nybörjare och kommer alltid vara det. 🙂

[edit]Oj där svarade du snabbt.. redigerade under tiden. Äh skit samma.. det är en tråd bara.

Redigerat av Murdock
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Har du nån som helst koll på vad studioutrustning kostar???

Nä jag höftade vilt. Vad är problemet?

Problemet är att du höftar vilt.

Är det inte bättre att kolla upp vad saker & ting kostar innan du svarar i en sån här tråd.

Det handlade ju om vad du skulle köpa för 200 lock, så kolla vad saker kostar innan du postar svar.

Annars kan du ju skapa en tråd där du skriver vad du hade köpt om du hade obegränsad ekonomi...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...