Twilight_Zound Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Helskumt, har funkat innan. Mixern har stĂ„tt stilla sen i höstas pga ljudkortsproblem. Nu fick jag mitt vĂ€lkommna Delta1010LT och slĂ€ngde ihop prylarna. Till min förskrĂ€ckelse mĂ€rker jag att 48voltaren ballade ur... 1: Startar mixern 2: Startar 48V 3: Ledlampan till 48Volt blinkar till sen fadas den bort (Slocknar) 4: Inget ljud i micen (TSM MT87s) VAD GĂRA?!?!?!? PS: Har ingen möjlighet att testa micen i annat bord... SĂ„ felet FĂ R BARA var i mixern, inte i micen.... đ PLEASE HILFE.... đź
Dr Arthur Krause Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Köp ett nytt bord...B-ringer brukar inte vara sÄ pigga pÄ att tillhandahÄlla reparationshandböcker och kopplingsscheman.
Twilight_Zound Postat 4 februari 2006 TrÄdstartare Postat 4 februari 2006 Bha, fick prexis hem mitt nya ljudkort. Om jag börjar prata mixerbord med sambon förskjuter hon mig frÄn familjen...
Joey Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Skulle tro att det Àr fel pÄ bordet och inte micen, eftersom lampan inte lyser som den ska. Skruva upp bordet och kolla eventuell oxidering.
Claes Holmerup Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Jag skulle misstĂ€nka nĂ„gon kallödning i nĂ€tdelen - sĂ„ skruva sönder mixern och gör sedan om alla lödningar i nĂ€tdelen, sĂ„ fungerar det troligen utan problem i flera Ă„r sedan. đ
Twilight_Zound Postat 5 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 5 februari 2006 (redigerat) Eheeem đ Jag Ă€r alltsĂ„ utbildad USK inte svetsare eller nĂ„tt...Jag har VĂLDIGT delikata hĂ€nder utan valkar đ ... Seriöst...Ăr nog ingen bra idĂ© och slĂ€ppa mig under huven pĂ„ ett mixerbord... Men men, tror ni att det kan va sĂ„ illa som lödningar och oxidering...? đ EDIT: Cleas, det har alltsĂ„ funkat utan problem innan... Joey, hur ser man att det Ă€r oxidering...? Vilka Ă€r tecknen? Redigerat 5 februari 2006 av Twilight_Zound
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.