Jump to content
Annons

Work hard


Falk

Recommended Posts

LÅTNAMN: Work hard

ARTIST/GRUPP: Falk

GENRE: nja

LÅTLÄNGD: ca 3 min

KOMPOSITÖR: Falk

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 3 feb 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 3 mb

STATUS: Skiss

Ok, en skiss som jag (en go gla hobbymusiker, som spelar sax, klarinett o flöjt) har jobbat med idag...behöver nu få lite tips o råd hur jag skall fortsätta..vad som är bra..vad som bör ändra på..osv..men även vanligt tyckande är varmt välkommen 😄 ..

Work_hard.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Intressant!

Låter som en snutt från TV... (på ett positivt sätt!!) Passar bra till någon dokumentärserie.

Sång?

Sälj den till SVT! Fick vibbar till naturprogram, om landskap och kontinenter

Ok o oops Light Head 😉 ..tackar så mycket för din feedback!..japp kanske skall t akontakt med SVT..har du tips på ngn?..har försöt bli castad ganska nyligen ang en serie..får se hur det går..kanske skall ta min egen låt som signatur isf!?

Hörde du inte sånginsatsen från mig?..nja den var kanske mixad lite för lågt..

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Falk 😉 ..Låter fräckt. Fick också starka vibbar av nån svensk serie. Som sagt, kontakta SVT, bums! 😉

Bra att det är en skiss, för det behövs mer arbete på den här. Jobba på, det kan bli bättre. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Falk 😎 ..Låter fräckt. Fick också starka vibbar av nån svensk serie. Som sagt, kontakta SVT, bums! 🙂

Bra att det är en skiss, för det behövs mer arbete på den här. Jobba på, det kan bli bättre. 😎

Ok Danabacken 😉 ..tack för dina synpunkter..du tycker att den här skissen skulle kunna funka i en svensk tv-serie...varför inte en dansk eller tysk...!?..

Japp jag fortsätter utveckla den här skissen..så har du några tips o råd på ändringar m.m..så är du varmt välkommen att avslöja dessa för mig..arbetar för tillfället med ett längre intro m.m... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar att det hela tiden eskalerar.. bra att du börjar få till mer melodier tycker jag! Gillar dock inte tonen som kommer vid 1.37 & 2.56 och dyker upp och stör! 😄 Hör nåt mummel i sångregionen men kan inte för mitt liv urskilja vad det skulle föreställa, upp lite med den.. kanske lägga på nå dist eller nån cool effekt om du inte vill skylta med den..

Trevlig komposition annars, Falken! Rock on! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag stör mig lite på att baskagge, virvel, och hihat ligger så svagt och dovt medan elpianot är starkt och über-bright. Det smälter inte ihop. När shaker och clap överröstar trumsetet är nåt fel. 😆

Mest av allt, lägg på en bas! Det känns tomt annars. Den borde börja spela tillsammans med elpianot. 😄

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det behövs en melodi eller rap. Nu låter det som ett bakgrundskomp där man glömt dra upp volymregeln till solisten. Som komp blir det lite enformigt med 2 ackord rätt igenom. Men som bakgrundsmusik till bilder skulle det nog fungera, då är det ju bilden som styr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar att det hela tiden eskalerar.. bra att du börjar få till mer melodier tycker jag! Gillar dock inte tonen som kommer vid 1.37 & 2.56 och dyker upp och stör! 😉 Hör nåt mummel i sångregionen men kan inte för mitt liv urskilja vad det skulle föreställa, upp lite med den.. kanske lägga på nå dist eller nån cool effekt om du inte vill skylta med den..

Trevlig komposition annars, Falken! Rock on! 😛

ok Richie 😉 ..tackar så mycket för dina synpunkter..oops tycker du att jag utvecklas!?!?..jag gillar inte heller den tonen som dyker upp vid 1.37 o 2,56.så den har jag tagit bort nu..vet inte varför den kom fram..men det var säkert omedvetet från min mera experimentella sida. 🙂 ..sången kommer jag troligtvis plocka bort o göra den här skissen instrumentell..men utan sax, klarinett o flöjt..nja jag fortsätter nog med mitt letande efter nya ljud..om det nu är möjligt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok

Linus - tack för dina synpunkter..har funderat mycket på just ngn slags basgång..skall fortsätta med detta..elpianot låg lite för högt vid mixningen så där har rattat ner ngt nu! 🙂

91:an - "Som komp blir det lite enformigt med 2 ackord rätt igenom. Men som bakgrundsmusik till bilder skulle det nog fungera, då är det ju bilden som styr"

Nja..jag har främst använt mig utav två ackord här..men det ploppar faktiskt fram fem ackord om du lyssnar riktigt noga.. 😉 ..o visst är det här musik som passar till rörliga bilder..jag får börja spela in videofilmer till dem kanske..hur som helst Tack för dina synpunkter! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, jag får nästan lite 80-talsporrvibbar av det här på sina ställen.

Tycker att den blir lite enformig mot slutet. Känns som man vill ha en ny ackordväxling efter ett tag. Annars, nice.

Ok Jarnis 😄 ..oops..hade inte en tanke på filmmusik till 80-tals porrfilm... 😄 ..ööhh är det positivt menat?!? 😮 ..

Tycker den är enformig hela vägen i stort sett..men visst är den NICE 😄

Tack Jarnis o jag väntar på ngt nytt från dig 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

hade inte en tanke på filmmusik till 80-tals porrfilm... 😄 ..ööhh är det positivt menat?!? 😄 ..

Klart det är! 😄

Ooops 😄 ..fick du oxå såna vibbar 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

hade inte en tanke på filmmusik till 80-tals porrfilm... 😄 ..ööhh är det positivt menat?!? 😄 ..

Klart det är! 😄

Ooops 😄 ..fick du oxå såna vibbar 😮

Nepp, med det är väl positivt menat? 😄

eller? 😄

😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...