Jump to content
Annons

"MIKROFON-KAMPEN"

Recommended Posts

frejan (oregistrerad)
Postat

Hej!

Dags att välja en vinnare =)...Vilken av Röde K2 eller Neumann TLM 103 skulle du välja - och varför?

/F

Annons
Postat

Nu har jag ju inte testat Röde miken, men jag kör själv på TLM-103, och jag tycker den är underbar.....tillsammans med en bra preamp så sitter inspelningarna som en smäck sen! 🙂

brusarfri(typ), bra brillians och tydlighet.....har dock bara använt den på sång än så länge, men det är kanske vad du ska ha den till?

underbar mik! 😱

Postat

Jag skulle gå på TLM 103!

En jäkla mic att fungera i de flesta situationer oavsett om det är sång eller aukustisk gitarr.

Ännu fräckare är att den till och med går att sätta framför en 20 tums baskagge!

Den klarar det med!

Jag har inte för mycket erfarenhet av de "RÖDA" mikrofonerna men jag finner att de jag jobbat med har en karaktär i sig.

Neumann upplevs av mig mer ofärgad i ljudet. Tuta och köra-känsla!!!

Lycka till!

Postat

Röde-micen har jag inte testat, så det är svårt att säga något.

TLM103 är ruggigt bra. Det enda jag inte är så glad för, är diskanthöjningen, som är lite i mesta laget - men det är ju en smaksak... Det både känns och hörs att det handlar om kvalitet i den. 🙂

Personligen föredrar jag Violet Design Dolly (snarlik BLUE Babybottle), som jag tycker låter snyggare.

Numera är det kanske annorlunda, men jag har ett klart minne av att Röde brukar vara väldigt överdrivna i toppen (mer än TLM103) - men det är mest baserat på hur de var för flera år sedan, så det kanske inte stämmer längre...?

ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

Jag tycker Neumann'en piskar Röden alla dar i veckan. Jag har båda och det är inget att snacka om lixom. Röden låter ypperligt oxå på vissa saker.. Men det känns som att jämföra jordgubbar och hallon typ, båda är goda typ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.