Jump to content
Annons

gretsch hollowbody


spindel.

Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Gretsch är väl ett nordamerikansk märke, men många av deras gitarrer tillverkas numera i Korea. Kolla upp det, för jag är inte heeeelt säker...

Hursomhelst, jag känner bara till två av deras modeller väl. Har testat dem och sett den ena av dem live. Den akustiska jag testade var i sunburst och centrumhålet var rätt fräckt och annorlunda. Är dålig på beteckningar, men den kostade i alla fall 4700 kr på Musikbörsen. Bra ljud! Den andra var en elgitarr, Pro Jet Baby Electromatica, för bara 4800 kr med ett Bigsbysvaj monterat. Den där solida, Koreabyggda, som finns med front i svart (som gitarristen i diLevas senaste band använder), i guld sparkle och i jättesnygga silver sparkle. Tung, gedigen, flott solid mahogny, endast klarlackad på sidor och botten. Två minihumbuckers.

Tyvärr känner jag inte till den modell du nämner. Även om den också är Koreabyggd, så skulle jag kunna fundera på den också. De två jag nämnt låter ju bra!

😏

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Gretsch är ju ett känt märke och usa modellerna kostar ju ca 20-50000:-,

Korea tror jag dock är ganska bra på att göra gitarrer, hagström gör ju sina nya gitarrer där och de har ju också en halakustisk modell.

vill du ha något som inte så många andra har så kolla här:

http://www.musikkeller.com/large/gb/index.html

en kille i tyskland som bara säljer tyska instrument, har själv handlat där utan problem.

lirar bas och har själv 3 halvakustiska basar: en Framus 1965, Mosrite combo 1968 och en ibanez från -78

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...