Jump to content
Annons

digital mixer- vilken?


the-great-decay

Recommended Posts

Hej är på gång att köpa ny mixer och har kollat runt lite de senaste månaderna.

har tittat lite på behringer ddx 3216 men upptäckte sen souncraft 328.

soundcraft mixern kostade typ 6000:- mer än behringers 3216.

men det är kanske värt 6000:- att slippa behringer, eller?

jag skulle vilja ha lite ris och ros om dessa två mixrar

eller om nån har en annan mixer att rekomendera.

jag behöver minst 12 mick ingångar ,

den ska användas mest till hemstudion men jag kör även lite teater/revy ljud då och då, och därför tyckte jag det verkade smidigt med en digitalmixer just pga snapshots och de inbyggda effekterna.

tack på förhand /Daniel

Redigerat av the-great-decay
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När jag skulle köpa digitalmixer, så laddade jag hem manualerna till alla tänkbara kandidater - och trots att DDX3216 var billigast, så hade den bäst upplägg när det gäller användarinterface och funktioner - så mitt val föll på den. Innan jag började leta, så hade jag nästan bestämt mig för en Yamaha-mixer, men det blev som sagt ingen sådan...

Jag har varit nöjd med den. Ljudkvaliteten har jag inte kunnat klaga på, utan den har passat mig helt perfekt.

Nu har jag dock insett att jag egentligen inte har behov av någon mixer, utan jag bytte ut mitt gamla RME Hammerfall9652 till ett HDSP9652 för att dra nytta av Total Mix - och därmed klara monitorlyssning o dyl utan en extern mixer...

Nej - mixern och ljudkortet är inte till salu, utan de är redan sålda till en kompis... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror väl på hur kinkig man är... 🥰

Det sitter en liten fläkt i högersidan - och den låter lite (men datorn och samplern med sin fläkt och hårddisk låter mer...), men om man vill så kan man ju byta ut fläkten till en tystare modell - och man behöver kanske inte spela in med mikrofon i samma rum som datorn och mixern står...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...