Jump to content
Annons

Noll utslag i SX2?!

colourgarden (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Hoppalong

Sitter med en Behringer MX802A och SX2. PÅ mixern ser jag att det blir signal från olika ljudkällor men inte på audio eller midispår i Cubaseprojektet.

Försökt med allt! ( utom det som fixar felet...) Kan ljudkortet ha gått på lunch eller? Har kört med det hela i nåt år nu och visserligen flyttat på det hela ett par gånger rent fysiskt men tycker att jag kopplat upp det lika igen. Några muntra förslag på lösningar?

Annons
Postat

Vad har du för ljudkort?

Du kanske inte har aktiverat Linjeingången i Windows Volymkontroll? Du kan kolla detta genom att dubbelklicka på högtalaren i aktivitetsfältet eller genom startmenyn (start->tillbehör->underhållning)... Under menyn Alternativ i Volymkontrollen tar du Egenskaper och kryssar väljer Inspelning istället för Uppspelning, och kontollerar att Linjeingången är i kryssad i rutan nedanför... Tryck Ok. Du får nu upp ett fönster som heter inspelning och här ska linjeingången vara förkryssad...

Nu har jag bara antagit att du har ett vanligt ljudkort, precis som jag, och inte något rikitgt ljudkort optimerat för musikskapande... vet inte hur deras kontrollgränssnitt ser ut så där kan jag inte hjälpa dig...

Postat

Tack kompis men av nån outgrundlig anledning så hade "den" bytt från mitt

M-Audio-kort till annan drivrutin...Bara att kryssa tillbaka.

Tack ändå för ditt svar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.