hippie54 Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 jag har reaktor session och battery1, så jag kan köpa hela paketet för 10500kr REAKTOR 5 - fully modular sound design studio ABSYNTH 3 - synthesizer with unrivalled sonic potential GUITAR RIG 2 Software* - guitar amps, cabinets and effects emulation KONTAKT 2 - the ultimate next-generation sampler BATTERY 2 - the pioneering drum sample expert ELEKTRIK PIANO - four legendary electric stage pianos INTAKT - versatile loop sampler and beat slicer KOMPAKT - streamlined sampler with over 200 instruments B4 II* - the award-winning tonewheel organ emulation FM7 - radically expanded FM synthesizer PRO-53 - the perfect emulation of an analog synth classic VOKATOR - the new dimension in vocoding NI-SPEKTRAL DELAY - unique FFT-based delay effect tycker dock det är synd att man inte får med akustic piano:/ aja hur som helst jag har fått för mig att kompakt Intakt å Kontakt typ e samma prog alltså att kompakt å intakt är små versioner av kontakt, nån som vet hur det är? också ifall nån vet om man köper detta nu får man gratis uppdatering till Universal senare? man vet ju aldrig när man skaffar en mac 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Karlsson Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 Köpte du?? Jag har själv alla programmen förutom Guitar Rig & Elektrik Piano och jag kan uppdatera så att jag får även dessa 2 för 1200:- Är det värt 1200:- för att få dessa 2 pluggar? Kanske skall tillägga att jag har Vox Tonelab och är väldigt nöjd med den som gitarr preamp, så frågan om guitar rig är väl mest om den duger bra till bas och andra instrument (även sång) som man vill skita ner lite, jag menar 1200:- är kanske inte så fasligt mycket?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exil Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 jag har fått för mig att kompakt Intakt å Kontakt typ e samma prog alltså att kompakt å intakt är små versioner av kontakt, nån som vet hur det är? Ja dessa tre ser ungefär likadana ut i layoten. Bara små skillnader skiljer dem åt. Men de är avsedda för olika ändamål. Som jag tror du redan vet. Om man kan säga att det är samma programm vet jag inte om man kan påstå. Men de är väldigt lika på layoten, men som sagt till olika ändamål Eller vad är det egntligen du vill veta? heh Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndyPandy Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 (edited) jag har reaktor session och battery1, så jag kan köpa hela paketet för 10500kr REAKTOR 5 - fully modular sound design studio ABSYNTH 3 - synthesizer with unrivalled sonic potential GUITAR RIG 2 Software* - guitar amps, cabinets and effects emulation KONTAKT 2 - the ultimate next-generation sampler BATTERY 2 - the pioneering drum sample expert ELEKTRIK PIANO - four legendary electric stage pianos INTAKT - versatile loop sampler and beat slicer KOMPAKT - streamlined sampler with over 200 instruments B4 II* - the award-winning tonewheel organ emulation FM7 - radically expanded FM synthesizer PRO-53 - the perfect emulation of an analog synth classic VOKATOR - the new dimension in vocoding NI-SPEKTRAL DELAY - unique FFT-based delay effect Dock frågar jag mig om du verkligen behöver allt som ingår. Till exempel tycker jag att Spektral Delay är en typisk jaha?-plugg, och Vokator är inget vidare bra. FM7:s standardljud är ingen höjdare och kommer du verkligen använda Kontakt till annat än att spela upp ljud? Edited March 25, 2006 by AndyPandy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts