Mikeri Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 LÅTNAMN: Beyond the horizon ARTIST/GRUPP: Mikael Eriksson GENRE: Instrumental rock... LÅTLÄNGD: 4,11 min KOMPOSITÖR: Mikael Eriksson PRODUCENT: Mikael Eriksson EV. MEDVERKANDE: Mikael Eriksson INSPELNINGSÅR: 2003 (tror jag) FORMAT: mp3 STORLEK: 3,8 mb STATUS ? Hejsan 😄 Vore kul att få lite feedback på den här 😎 Låten klingar nog lite orientaliskt här och var...brukade lyssna väldigt mycket på Ritchie Blackmore när jag var ung och han gillade ju sånt.... 😆 Mvh Micke Beyond_The_Horizon.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roger Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Hej! Låter bra det här, men skulle nog vilja höra mindre/lägre av det "orientaliska klinket" (sitar eller vad det är) o lyfta fram gitarren mer längre fram... Annars låter det bra... Mvh Roger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Sången då? Var är sången?? 😄😎😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ztevie Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 (redigerat) Jag tyckte den var grymt bra! Precis min musikstil... Jag hade velat ha gitarrerna tydligare, fast jag är ju gitarrfreak... Eller nåt...? Ja, var fan är sången? kallar du den för Instrumental Rock och så har du inte ens sång på den? 😄 Redigerat 21 januari 2006 av ztevie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Låter bra tycker jag, om än lite mycket toner på solona ibland 😄 Tycker kompgitarrerna är lite för hårt panorerade men på det hela bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Crownfield Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 Otroligt skön låt. Men jag håller med föregående talare om att gitarren ska lyftas fram lite... Känns lite för långt borta... Du är ju inte helt pjåkig på guran så lyft fram den för fasen. Är mycket förtjust i den här sortens gitarronani av den högre skolan.... Vad spelar du på för gitarr? Hur spelar du in den? Line:at eller mic:ad förstärkare? Vad har du för effekter på solospåret? Riktigt bra jobbat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikeri Postat 22 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2006 Otroligt skön låt. Men jag håller med föregående talare om att gitarren ska lyftas fram lite... Känns lite för långt borta... Du är ju inte helt pjåkig 😆 på guran så lyft fram den för fasen. Är mycket förtjust i den här sortens gitarronani av den högre skolan.... Vad spelar du på för gitarr? Hur spelar du in den? Line:at eller mic:ad förstärkare? Vad har du för effekter på solospåret? Riktigt bra jobbat! Tackar så mycket 😄 Jag kommer inte ihåg vilken gitarr jag hade till just den här låten....tror det var en strata. Jag har en POD1 som jag kör igenom en TC g-major. På solon och sånt så brukar jag ha lite reverb-lite chourus samt lite delay. Först i kedjan så ligger det en DOD overdrive (Yngwie-modellen). Funderar lite på att skaffa en ny POD eller något liknande, har du nått bra tips? Mvh Micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikeri Postat 22 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2006 Jag tyckte den var grymt bra! Precis min musikstil...Jag hade velat ha gitarrerna tydligare, fast jag är ju gitarrfreak... Eller nåt...? Ja, var fan är sången? kallar du den för Instrumental Rock och så har du inte ens sång på den? 😆 Tack så mycket 😄 Japp.....sången ja... 😛 Såg att du har en POD xt...är det en jätteskillnad på en sån och en POD1? Mvh Micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikeri Postat 24 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 24 januari 2006 Jag tyckte den var grymt bra! Precis min musikstil...Jag hade velat ha gitarrerna tydligare, fast jag är ju gitarrfreak... Eller nåt...? Ja, var fan är sången? kallar du den för Instrumental Rock och så har du inte ens sång på den? 😆 Tackar så mycket ztevie:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 25 januari 2006 Dela Postat 25 januari 2006 Jo, håller med föregående talare om att gitarrerna ska lyftas fram, fast annars låter det riktigt nice. Ett utmärkt bevis för att linade saker kan låta bra, det också. Du är en skicklig gitarrist, btw. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ztevie Postat 25 januari 2006 Dela Postat 25 januari 2006 Jag tyckte den var grymt bra! Precis min musikstil...Jag hade velat ha gitarrerna tydligare, fast jag är ju gitarrfreak... Eller nåt...? Ja, var fan är sången? kallar du den för Instrumental Rock och så har du inte ens sång på den? 😄 Tack så mycket 🙁 Japp.....sången ja... 😄 Såg att du har en POD xt...är det en jätteskillnad på en sån och en POD1? Mvh Micke Jag hade en POD2 ett tag, bytte sedan till xt:n, och tycker helte klart det var värt det... Tycker den låter bättre rent ljudmässigt(fast många tycker tvärtom). Trovärdigare simuleringar i mitt tycke. Sen är displayen ett jättelyft, även alla inställningsmöjligheter med StompBoxar, omflyttning av effekterna i effektkedjan och uppgraderingar av model packsen var grym... Jag är som du förstår totalt nöjd hittills, har inte haft den så länge än, men har inte hittat några direkta nackdelar. Ja ok, många av sounden som man hittar på CustomTone gjorda av allsköns folk är totalt oanvändbara... fast så var det med POD 2 också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikeri Postat 25 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2006 Jag tyckte den var grymt bra! Precis min musikstil...Jag hade velat ha gitarrerna tydligare, fast jag är ju gitarrfreak... Eller nåt...? Ja, var fan är sången? kallar du den för Instrumental Rock och så har du inte ens sång på den? 😄 Tack så mycket 🙁 Japp.....sången ja... 😄 Såg att du har en POD xt...är det en jätteskillnad på en sån och en POD1? Mvh Micke Jag hade en POD2 ett tag, bytte sedan till xt:n, och tycker helte klart det var värt det... Tycker den låter bättre rent ljudmässigt(fast många tycker tvärtom). Trovärdigare simuleringar i mitt tycke. Sen är displayen ett jättelyft, även alla inställningsmöjligheter med StompBoxar, omflyttning av effekterna i effektkedjan och uppgraderingar av model packsen var grym... Jag är som du förstår totalt nöjd hittills, har inte haft den så länge än, men har inte hittat några direkta nackdelar. Ja ok, många av sounden som man hittar på CustomTone gjorda av allsköns folk är totalt oanvändbara... fast så var det med POD 2 också. Ok...får nog fösöka kolla upp XT:n lite närmare, jag är nog mest ute efter ett bättre kompljud....kör mest med rectifier på podden idag. Du har inte testat Roland GT Pro? Lite nyfiken på den också...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ztevie Postat 25 januari 2006 Dela Postat 25 januari 2006 Nej, det har jag inte.... En del talar sig varm för Vox Tonelab också, kanske speciellt halvdistade ljud? Fast om du kör med distpedal först i kedjan vräker du väl inte på så mycket dist i själva förstärkarsimulatorn? Det kanske kan vara nåt? Xt:n är ju lite dyr, fast jag köpte min för 2200:- begagnad, det var helt ok tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikeri Postat 25 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2006 Jo, håller med föregående talare om att gitarrerna ska lyftas fram, fast annars låter det riktigt nice. Ett utmärkt bevis för att linade saker kan låta bra, det också. Du är en skicklig gitarrist, btw. 🙂 Tusen tack 🙂 Japp, gitarrerna ska nog lyftas lite..får göra det på nästa låt 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikeri Postat 25 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2006 Nej, det har jag inte....En del talar sig varm för Vox Tonelab också, kanske speciellt halvdistade ljud? Fast om du kör med distpedal först i kedjan vräker du väl inte på så mycket dist i själva förstärkarsimulatorn? Det kanske kan vara nåt? Xt:n är ju lite dyr, fast jag köpte min för 2200:- begagnad, det var helt ok tycker jag. Voxen verkar också väldigt intressant! Jag kör med en DOD YJM 308 först i kedjan...fast bara på solon då, och halv drive på poden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 26 januari 2006 Dela Postat 26 januari 2006 Riktigt riktigt bra!...gillas!.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikeri Postat 26 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2006 Riktigt riktigt bra!...gillas!.. 😉 Man bugar och bockar 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alcedo Postat 26 januari 2006 Dela Postat 26 januari 2006 Skinabra helt enkelt. Jag vill också kunna göra sånt där. Skön gitarr. Lite omysig och surrig hihat, annars helt OK trummor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikeri Postat 26 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2006 Skinabra helt enkelt. Jag vill också kunna göra sånt där. Skön gitarr. Lite omysig och surrig hihat, annars helt OK trummor. Tusen tack 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Altzi Postat 26 januari 2006 Dela Postat 26 januari 2006 Metal in da najt, cool låt 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mikeri Postat 27 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 27 januari 2006 Metal in da najt, cool låt 😆 Tackar så mycket Altzi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.