Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kör norton internet security 2004, likasÄ har jag ju dÄ medföljande antivirusprogram. Men problemet Àr att det stÄr att Autoprotect Àr avaktiverat och jag kan inte aktivera den igen. Jag har uppdaterat, och ska se om det hjÀlper. NÄgon som har rÄkat ut för detta problem tidigare?

Annons
Postat

det och 999 andra problem 😄

jag löste det genom att köpa F-Secure. 😠

btw, 2004: prenumerationen har nog gÄtt ut.

Postat
Jag kör norton internet security 2004, likasÄ har jag ju dÄ medföljande antivirusprogram. Men problemet Àr att det stÄr att Autoprotect Àr avaktiverat och jag kan inte aktivera den igen. Jag har uppdaterat, och ska se om det hjÀlper. NÄgon som har rÄkat ut för detta problem tidigare?

Har ocksÄ NIS 2004 och tycker det har krÄnglat en del. Inte minst genom att det förhindrar nedladdningar av demolÄtar frÄn forumets server. Hade samma problem som du bl a nÀr jag just hade ett virus som avaktiverade mina sÀkerhetsprogram! NÄn gÄng har det avaktiverats ÀndÄ eller att ikonen helt enkelt inte dykt dÀr lÀngst ner till höger vid klockan. Jag har dÄ manuellt

i programmets "kontrollpanel" kunnat Äteraktivera det. Ytterligare nÄn gÄng har jag tvingats ominstallera NIS eller anvÀnt systemÄterstÀllning. En annan möjlighet Àr att nÄgon av NIS program Àr avaktiverat i autostart. Kolla MSCONFIG.

Postat

Jag har en Äsikt om Symantec Internetsecurity och den stÄr jag fast vid.. Ta bort och ersÀtt med gratisprogramvara! Det stÀller ÀndÄ bara till en massa förtret och Àr inte bÀttre Àn gratisalternativen.

Virusskyddet kan gott erÀttas med AVG Free edition (uppdateras automatiskt och virusskannar enligt schemalÀggning) och som brandvÀgg kan jag rekomendera Kerio Personal som ocksÄ Àr gratis.. BÀttre Àn Zoonealarm enligt mig.

Postat
Jag har en Äsikt om Symantec Internetsecurity och den stÄr jag fast vid.. Ta bort och ersÀtt med gratisprogramvara! Det stÀller ÀndÄ bara till en massa förtret och Àr inte bÀttre Àn gratisalternativen.

Virusskyddet kan gott erÀttas med AVG Free edition (uppdateras automatiskt och virusskannar enligt schemalÀggning) och som brandvÀgg kan jag rekomendera Kerio Personal som ocksÄ Àr gratis.. BÀttre Àn Zoonealarm enligt mig.

NOD32 Àr det mÄnga som anvÀnder, med goda resultat - sÄ det kan ocksÄ vara en virusdödare att titta nÀrmare pÄ.

Hur menar du att Keiro Àr bÀttre Àn ZoneAlarm? Jag anvÀnder ZoneAlarm Pro - men Àven om jag Àr mycket nöjd med det, sÄ blir man ju nyfiken pÄ om nÄgot kan vara Ànnu bÀttre...

Postat
Hur menar du att Keiro Àr bÀttre Àn ZoneAlarm? Jag anvÀnder ZoneAlarm Pro - men Àven om jag Àr mycket nöjd med det, sÄ blir man ju nyfiken pÄ om nÄgot kan vara Ànnu bÀttre...

Det handlar ju en del om smaksak ocksÄ.. Men för mig kÀndes det som om jag kunde skrÀddarsy Keiro mera och att det inte "tjatade" i tid och otid. SÀkerhetsmÀssigt Àr dom nog ganska likartade.. Men betÀnk att det jag talar om nu Àr gratisalternativ.. Betalalternativ (PRO) Àr sÀkert mer medgörligt .

Postat

Det handlar ju en del om smaksak ocksÄ.. Men för mig kÀndes det som om jag kunde skrÀddarsy Keiro mera och att det inte "tjatade" i tid och otid. SÀkerhetsmÀssigt Àr dom nog ganska likartade.. Men betÀnk att det jag talar om nu Àr gratisalternativ.. Betalalternativ (PRO) Àr sÀkert mer medgörligt .

Ok - dĂ„ kör jag nog vidare med ZoneAlarm Ă€ndĂ„, eftersom det fungerar suverĂ€nt bra för mig. Pro har ju fördelen att det stoppar alla körbara attachments ocksĂ„ - och efter att ha kört med det i ett par Ă„r, sĂ„ Ă€r det dessutom vĂ€lanpassat efter vad jag kör för program. Gratisversionen stoppar bara en sorts attachments, har jag för mig - och dĂ„ tyckte jag att den lilla kostnaden var vĂ€rd att lĂ€gga pĂ„ Pro för det extra skyddet, sĂ„ att man slipper ha en virusdödare... 😎

Postat
NOD32 Àr det mÄnga som anvÀnder, med goda resultat - sÄ det kan ocksÄ vara en virusdödare att titta nÀrmare pÄ.

Japp. Det Àr det som tar minst resurser (= mer över till musikskapande) och det som Pyttemjuk anvÀnder, och dom har ju rÄd att köpa det dyraste om det skulle vara bÀst.

Postat

Har tidigare kört Nod32 och zonealarm ihop pĂ„ min gamla burk, funkade kalas tills dess att processorn rök Ă„t h-vete 😏 sĂ„ dĂ„ försvann ju det. Men jag har börjat tröttna pĂ„ Symantec nu sĂ„ jag ska försöka fĂ„ tag i de bĂ„da igen!

Och jag vet fortfarande inte om problemet löste sig efter uppdateringen, startade upp datorn precis efter att ha stÀngt av den i helgen av ren frustration! Men det ÄterstÄr att se om det löste sig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.