red_house_painter Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 (redigerat) Ska lämna ut en skiva till en vän som nyligen fyllde år. Har spelat in två låtar åt honom genom Cubase 5.1 och sedan fixat till nivåerna lite i wavelab lite. behöver egentligen inte mastermixen eftersom själva mixningen var okej. Så jag har egentligen bara exporterat dem som wav-filer från cubase. Men detta funkar uppenbarligen inte eller? Slutligen tänkte jag bränna ner det på en skiva (som ska spelas i vanlig stereo) så kunde den inte trycka in filerna till bränninsprogrammet! Är det något jag inte tänkt på? Det är faktiskt första gången jag ska bränna ut låtar på skiva (till stereo) som jag spelat in. De är inte skrivskyddade 😆 Redigerat 21 januari 2006 av red_house_painter
Claes Holmerup Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Du har kanske missat detaljen att de måste vara i 16-bit och 44.1kHz för att kunna brännas som audio...? 😆 Kan man förresten inte bränna audiofilerna direkt från Wavelab Lite...?
red_house_painter Postat 21 januari 2006 Trådstartare Postat 21 januari 2006 Okej, det är ju säkert den missen jag gjort ;D Ska man då exportera ut det i 16bit när man mastrar det då eller?
Claes Holmerup Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Precis - och glöm inte lägga Dither som sista effekt, så att du får lite bättre ljudkvalitet när det börjar bli tyst i fadeout o dyl...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.