Jump to content
Annons

Finns där någon redigt bra tutorial..


Sauron (oregistrerad)

Recommended Posts

Sauron (oregistrerad)

..just för Reason?? Och då skall den gälla för en som är en riktig rookie (en som inget kan ). :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sauron (oregistrerad)
Hur svårt är Reason egentligen? 😏

Testa getting started-manualen.

😉 Bla bla bla 😆

Nåja jag kan väl inte vara en kronisk rookie....

Jag kan nog anta att getting started manualen kan dra igång mig såpass att jag kan leka lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur svårt är Reason egentligen? 😆

Testa getting started-manualen.

😛 Bla bla bla 😉

Nåja jag kan väl inte vara en kronisk rookie....

Jag kan nog anta att getting started manualen kan dra igång mig såpass att jag kan leka lite.

det som är det svåra med reason tycker jag är att det är ett annat sätt att tänka... just att sitta o koppla ihop sina moduler med virtuella kablar känns väldigt ovant för mej. jag har svårt för att göra komplexa effektkluster eller va man ska kalla det...

I FL Studio t.ex brukar ja ha olika kanaler för olika syften... t.ex FX kanal #8 är allt med hihats.. alltså jag skickar alla hihatljud till den kanalen på så sätt slipper jag ändra varje eq eller compressor för alla ljud.

Jag har inte hittat lösningen på det i Cubase... jag vet att det finns men ja har inte hittat.. nån som kan berätta kanske? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

I FL Studio t.ex brukar ja ha olika kanaler för olika syften... t.ex FX kanal #8 är allt med hihats.. alltså jag skickar alla hihatljud till den kanalen på så sätt slipper jag ändra varje eq eller compressor för alla ljud.

Jag har inte hittat lösningen på det i Cubase... jag vet att det finns men ja har inte hittat.. nån som kan berätta kanske? 😏

Ett sätt att göra det är ju att routa hihatsen i samplern (t ex battery) till en kanal och EQ:a den. Om du har flera ljudspår som du vill EQ:a så kan du göra en Group-channel och routa alla kanalerna till den.

Link to comment
Dela på andra sajter

I FL Studio t.ex brukar ja ha olika kanaler för olika syften... t.ex FX kanal #8 är allt med hihats.. alltså jag skickar alla hihatljud till den kanalen på så sätt slipper jag ändra varje eq eller compressor för alla ljud.

Jag har inte hittat lösningen på det i Cubase... jag vet att det finns men ja har inte hittat.. nån som kan berätta kanske?  🙂

Ett sätt att göra det är ju att routa hihatsen i samplern (t ex battery) till en kanal och EQ:a den. Om du har flera ljudspår som du vill EQ:a så kan du göra en Group-channel och routa alla kanalerna till den.

Är det fel att be om en mer ingående för klaring av det där.. 😄 fattade ingen ting 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...