Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Jag får bara ljud ut på kanal 1-2 på hardware interface inte på 3-4 dit jag har kopplat virveln.

😛

Hardware interface är direkta kopplingar till utgångarna på ditt ljudkort. Om du kopplar virveln till 3-4 så får du ut ljudet på utgång 3-4 på ditt ljudkort.

Om du vill ha ut virveln på en egen kanal i Pro Tools, koppla den till Rewireinterfacet i Reason istället.

Annons
Postat

Ok

Jag triggar ju pukor med midi från NNXT.

Är det möjligt att sidechain:a midi spår så att en gate öppnar på det "riktiga" pukspåret ihop med det triggade slaget?

Detta fungerar ju om jag har två audispår så frågan är om jag måste bounca ut midi samplingarna från NNXT till audio i pro tools för att det ska funka med sidechain?

(kanske lite överkurs men vore kul att veta)

Postat

Okej, jag grejade det med flera rewire kanaler i PT.

Då har jag lärtmej att trigga via NNXT, och jag som inte öppnat reason förut 🤪

Tack kära forumkollegor!!!

Första jobbet med den (för mej) "nya" triggtekniken blir till helgen.

Linus & mornel, ni ligger på plus!!!!!

Postat

nu är jag inte särskilt kunnig om varken reason eller pro tools men i cubase så måste man aktivera de reWire-kanaler man använder. Har du glömt att aktivera kanal 2-8 i pro tools kanske´?

Lycka till! 😆

Postat
Jag får bara ljud ut på kanal 1-2 på hardware interface inte på 3-4 dit jag har kopplat virveln.

😆

Hardware interface är direkta kopplingar till utgångarna på ditt ljudkort. Om du kopplar virveln till 3-4 så får du ut ljudet på utgång 3-4 på ditt ljudkort.

Om du vill ha ut virveln på en egen kanal i Pro Tools, koppla den till Rewireinterfacet i Reason istället.

Och då lägger du Reason som insert på ännu en kanal.

Rewire_doc-29.gif

Och där väljer du 3 och 4 på Output, för att få in dessa på Pro Tools-kanalen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.