Jump to content
Annons

Anders - In bed with Eva Braun

Jarnis

Recommended Posts

LÅTNAMN: In bed with Eva Braun

ARTIST/GRUPP: Anders

GENRE: Rock-pop

LÅTLÄNGD: 2:27

KOMPOSITÖR: Anders

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,5 MB

STATUS: Skiss

Slängde in lite elektroniska element i en rocklåt. Låten är ämnad för sång. Det ska väl till nåt stick nånstans.

Vad kan förbättras, tas bort, bytas ut etc?

In_bed_with_Eva_Braun.mp3

Annons

Jag har inte världens bästa monitorer direkt (läs: inga) men jag tycker det saknas lite botten i mixen. Känns lite tunn på nå vis. Den distade basen (om det nu är det; alt den tunga distade gitarren) har potential att vara riktigt grym om du fetar till den. Kan vara mellanregistret jag sknar också, är osäker.

Trummorna gillar jag som fan. Och ljuden och gitarrerna (spec den med vibrato, skönt som fan). Scratches/noiset som ligger ger en riktigt smutsig känsla - vill bara gå o duscha nu :rolleyes:. Intressant känsla i låten!... Saknar, som du själv nämnt, sång.

På med sång omedelbart, det här låter apbra! 🙂

Bra vers, och bra reffräng, låten hänger ihop fint och har en bra tyngd.

Vet inte om jag är helt förtjust i slutet, ett saftigt outro hade jag röstat för, med stråkpaket och hela baletten.

Är inte så förtjust i vinyleffekten, helt rätt att ta ner det dock, men som sagt, ett monsterfill och ett saftigt outro hade gjort susen tycker jag.

Edited by Cliff

Tack alla som lyssnat och kommenterat!

Crownfield: Ska se om jag kan få till mer botten. Det är två distade basar på "versen" by the way.

Cliff: Ja, det ska nog till ett riktigt cresendo på slutet. Det nuvarande slutet är ju mer som efter-samlags-ciggen.

Vinylknastret är ju lite småtöntigt, men vafan, jag gillar det.

namnet: Tackar, tackar.

O-jay: Visst har jag lyssnat på Bowie, men jag hade faktiskt inte en tanke på honom när jag gjorde den här låten.

Ska se över virveln, kanhända är den lite platt.

Synd att det inte är någon sång. Jag hade väntat mig en grym text 😄 In bed with eva braun är iaf en bra början 😳

Jag diggar verkligen delen som kommer efter den distade basen och trummorna tillsammans(ref kanske). Den svävande gitarren är mysig, påminner lite om kent faktiskt.

Angående låtuppbyggnaden kan jag bara säga att du borde förlänga verserna eventuellt så blir det tydligare vad som är vad. Sen måste den svävande refrängen in på slutet igen 😱 Tycker bra saker ska mjölkas verkligen.

Trumfillet innan varje del kan nog göras lite roligare, om det är programerat dvs. Känns lite trist nu.

Baktakt: Tackar! Men -- ingen gåbas? Jag diggar ju gåbasen...

Fler som tycker gåbasen ska bort...?

Njet, jag tycker den ska vara kvar, den gör att det blir en intressantare reffräng (när sången kommer på kan det ju iofs bli helt annorlunda). Efter att ha lyssnat nåra gånger till tycker jag kanske att den är lite väl "vanlig", tänkte inte på det först, tyckte den smälte in bra, men nu känns det som du kanske skulle lägga lite krut på att fixa till den så den blir lite "roligare".