BaldByChoice Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 (edited) Jag brukar vanligtvis använda mig av rgcaudios sfz-player (gratis) för att köra ex. ns_kit7free och gscwdrums. I Cubase finns ju möjligheten att göra drummaps för att splitta de olika trummorna till olika utgångar. Finns det någon smidig lösning för detta i Tracktion 2? Eller är det så att jag behöver köpa en "riktig" sampler för detta? EDIT: Går det kanske att lösa detta med Tracktions "racks" på något sätt? Edited January 26, 2006 by BaldByChoice Link to comment Share on other sites More sharing options...
BaldByChoice Posted January 9, 2006 Author Share Posted January 9, 2006 Kom precis på en sak... Sampletank 2 LE förljer ju med Tracktion 2 vid köp. Kan den möjligtvis läsa SF2-filer? I Sampletank kan man väl ställa in "outputs"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perret Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Använde sfz+ns_kit6 på snutten du redan hört. Körde helt enkelt en skild instans av sfz för varje spår (bastrumma/snare/toms/cymbaler) 😕 Kanske det finns någon mer elegant lösning... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BaldByChoice Posted January 26, 2006 Author Share Posted January 26, 2006 Använde sfz+ns_kit6 på snutten du redan hört. Körde helt enkelt en skild instans av sfz för varje spår (bastrumma/snare/toms/cymbaler) 🙂 Kanske det finns någon mer elegant lösning... Jag fick faktiskt en lösning på min undran, här: Topic: Drum maps in Tracktion 2? Jag vill kunna spela in alla trummor på ett MIDI-spår. 😉 Med den här metoden routas trummorna till önskat antal spår. Är du också Tracktioneer, alltså? Trevligt! 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts