MusikMakaren Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Ett gammalt välkänt tema som är upphovet till många blues-låtar; för mycket av vin, kvinnor och sång. Skriven och inspelad på två timmar...ytterligare ett bidrag för att justera balansen mellan välproddat och lite mer opolerat... 😄 LÅTNAMN: No clue blues ARTIST/GRUPP: Jan Olof Kronqvist GENRE: Blues LÅTLÄNGD: 2:04 KOMPOSITÖR: Jan Olof Kronqvist PRODUCENT: Jan Olof Kronqvist EV. MEDVERKANDE: Ingen INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 1,9 Mb LÅTLÄNK: http://musik.kronqvist.org/No%20clue%20blues.mp3 /Jan Olof Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassman Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Gitarrspelet är bra, men hela din grej kändes mycket mer orginell och rätt när du sjöng på svenska, (enligt mig får jag ju tillägga) 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ernst Posted May 22, 2004 Report Share Posted May 22, 2004 Blues låter inte så här enligt mig. Detta skulle jag kalla pop. Blues SKA vara "blue" det vill säga deppigt. Detta var alldeles för glatt. Du måste försöka komma in i rätt "mood" när du ska skriva blues. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MusicGene Posted May 22, 2004 Report Share Posted May 22, 2004 Blues låter inte så här enligt mig. Detta skulle jag kalla pop. Blues SKA vara "blue" det vill säga deppigt. Detta var alldeles för glatt. Du måste försöka komma in i rätt "mood" när du ska skriva blues. Så himla poppigt glatt var det inte tyckte jag. Däremot så gillar jag själv bluesen som är lite långsammare och släpigare. Jag gillar dock dina bluesregler, trots att du inte flöjer dom till 100% själv. http://musik.kronqvist.org/Bluesrules.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts