Guest blueskungen Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Jag är en nybörjare på detta m midi-keyboards..Audioinspelning är inget problem, men jag fattar inte problemet som jag har. Jag har en amd proc, esi 1010 ljudkort m wamirack+ ett miditech midistart-2 keyboard. Jag kan inte spela några ljud alls i cubase se3.0 m keyboardet= ingen midi out activity, men jag har midi in activity på parametrarna. Spelar ingen roll att jag kör t ex the grand som ut..det existerar inget aktivitet alls ut!! (Hörs inget o syns inget alltså) MEN detta funkar i cubasis 3.0!! ( med universal sound module) utan några som helst speciella inställningar... Vad ska jag göra för att kunna spela alla mina instrument i vsti-collection på mitt keyboard! Please help me!!! Har hållt på i flera månader med att försöka hitta fel 😲 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Light Head Posted January 26, 2006 Share Posted January 26, 2006 Har det löst sig? Jag har inte cubase framför mig just nu, men det finns ju parametrar i midisetup'en?! 1010 har ju dessutom 2 midi out! Du kanske bara kopplat fel? Själv kör jag med 2 masterkeyboard och totalt 11 midienheter i min studio. Funkar klockrent! 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts