Jump to content
Annons

It counts for me


emser

Recommended Posts

En återanvänd text som skall läggas om och det skall på stämmor.

Är det något ni hör som skall fixas innan jag gör det?

Tack

/emser

LÅTNAMN: It counts for me

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: pop/rock

LÅTLÄNGD: 3:36

KOMPOSITÖR: emser

PRODUCENT: emser

EV. MEDVERKANDE: emser/björk

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 5mb

it_counts_for_me.mp3

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Tycker låten är riktigt bra, din röst är snygg också.

Det jag tänkte på var sättet maraccasen?? spelas på i inledningen ger mig lite julvibbar... 😆 är det meningen? Resten av låten gör ju inte det.

Tycker också att sången skall vara mycket närmare i början eftersom resten av instrumenten ligger nära, vid 1:40 tycker jag så händer. Stråkarna ligger också väldigt långt bak.

Du sjunger lite hårt i mitt tycke, skulle vara intressant att höra hur denna låt låter med lite mjukare framtoning och något drömskt i rösten.

Solot på slutet är snyggt men lite långt.

Men bra är det 😄

Ha det/Stajo

Link to comment
Dela på andra sajter

stajo• Skall fixa till tomte-feelingen på maccen, det är ju inte meningen att det skall låta jul. Sången skall läggas om så då blir nivåerna bättre. Skall testa dröm-tesen.

Dana• Sjysst, då får jag försöka behålla verget på nya sången.

Tack för goa tips.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnygg låt som vanligt. 🙂

Skön sång. Coolt med cellon oxå. Lite kort bara. 😎 Är den riktig? Den låter riktigt bra. 🙁

Shit mannen vad du kan lira på guran. 😄 Det visste man inte...dolda talanger. 😎

Skönt gung i låten och bra arrangemang.

I mkt annat att tillägga än att jag gillar det. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Snyggt jobbat igen.

Mycket fina detaljer i produktionen, t ex orgelskriket vid 3:26, är väldigt svag för hammond så där plockar du poäng 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det är schysst med reverbeffekten på stråkarna, men skulle vilja ha in virveln i rummet tidigare. Den låter lite småful med det reverbet. Testa annan virvel bara kanske?

Sin röst är grym, men den kan nog bli grymmare om du mixar den annorlunda, letar runt lite med eq:n och kollar olika reverb. Just nu känns det lite som att jag är hemma hos dig om du förstår vad jag menar...

Det var väl allt jag hade att anmärka på 😱

keep up the good work!

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Får lite Hey jude vibbar av låten. Ska inte ägna tid åt hyllningar för det har andra gjort bra tidigare och jag håller med dem! Tvåstämmiga basspelet är läckert men ibland hamnar så djupa toner för nära varann och nån interferens uppstår, åtminstone i mina högtalare så det skär sej. I inledningens andra takt tror jag det är tonerna Bb och C som krockar i C7-ackordet. Det kunde lösas med tonerna Bb och G.

Skön låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt kanon! Skönt upplägg på låten och det blir riktigt bluesrockigt tungt. Kan inte komma på nåt knas, möjligen att cellon och hammonden kunde fått hörts längre och att el-g-solot skulle upp mer. Ser fram mot extended version.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...