Jump to content
Annons

I´m Falling

emser

Recommended Posts

Annons

mjaa....Visst är det kanske poppigare men för att vara hittigare får det nog vara mindre "bluesrock" (eller vad fan man skall kalla det...) över det, tror inte att det slår 🙂 .

Sångmelodierna är lite mainstream och inte så catchiga.

Men det är inte dåligt men mindre intressant sångmässigt än dina andra alster. Vi vet vad du kan 😉

Plus: Bra sväng. Skitfräckt refränggitarriff! Och bra gitarrer (och gitarrljud)överhuvudtaget!

Minus: lite sur sång (låter lite hög (i frekvens alltså))

Allt är naturligtvis en smaksak men jag skulle önska lite mindre bluesig sång och lite mer "indie" om du fattar vad jag menar....

Slutbladdrat, det svänger och låter riktigt bra i alla fall och kul med lite upptempo 🙂

Guest starboy

Bra låt.

Bra spelat.

Bra sjunget.

Bra gitarrljud.

Nu igen.

..... suck. Gör du aldrig nåt kasst? 🙂

Om man möjligen ska säga ngt konstruktivt tycker jag att melodin är lite väl mycket standardformulär 1A, det sticker inte ut så mkt.

Extra plus för snyggt stick.

cheers

Yeah emser, detta svänger riktigt nice. 😆

Tycker absolut refrängen är riktigt hockig lr hittig. 😆 Tycker dessutom att verserna är klockrena. Du sjunger ju hur bra som helst på den här låten.

En liten kuriosa som jag kommit på nu på senare tid är att dina gitarrerna t.ex. vid 1:56 är ditt trademark. Man hör direkt att det är emser vilket är ett stort + :rolleyes:

Ha det gött

Mvh / djonas

Hej,

Tycker att det låter bra, mycket bra sång och stämmor. I mina lurar tycker jag att ljudet är bra. Om det kan bli en hit eller inte vet jag inte, men jag får lite Lenny Krawitz (stavning??)-vibbar och han har ju gjort en del hittar så varför inte!

Tajt och man diggar från första takt. Gillar ditt bluesiga sätt att sjunga. Snyggt g-solo. Tycker man har lärt sig nu hur du låter nu och du är outstanding i din genre samtidigt som du skämmer bort oss med dina alster varför jag genast också vill höra dig på svenska med sexiga tjejkörer i bakgrunden. 🙂😆