Jump to content
Annons

AKG 240 Monitor


oheimeryd

Recommended Posts

Ska köpa ett par AKG 240 och digga med hemma när jag knåpar. Vore också kul att ibland lyssna med dem när jag använder min mp3-spelare. (Som är en Sony NW HD5).

Grejen är att jag kommer kanske komma över ett par 240 i monitor-varianten alltså de med högra impedans (eller vad det heter). Har läst att det ska funka att koppla flera lurar i rad då. Dock inget som intresserar mig men man tar vad man får liksom.

Hursom, kommer min mp3 får problem eller drar de lika mycket energi som "studio"-varianten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jodå, men jag har inte din spelare så det är ju lite svårt att säga. Beror ju på hur mycket hörlursförstärkaren på din spelare fixar. Men du får nog räkna med att köra på maxvolym, och därmed få ganska kass batteritid. Så köp studio-varianten om du vill använda dem till portabla spelare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte att använda monitorversionen för portabla mediaspelare... Har själv lite problem att driva ut mina Studio i cd/mp3-spelare då jag sitter på buss eller liknande...

Hur mycket skillnad i ljud är det egentligen mellan Monitor och Studioversionerna?

/fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...