Jump to content
Annons

Midi remote mapping

Guest Evildoer

Recommended Posts

Guest Evildoer

Hej!

Tänkte att jag skulle ändra lite parametrar och skruva lite på rattar i reason med hjälp av min midiklaviatur(m-audio radium 49). Öppnar i detta fallet en scream4 och väljer att använda midi på den. Väljer därefter Enable midi remote mapping i menyn och även edit midi remote mapping så att jag kan se vilka rattar som styr vad. So far so good. Det är här problemet börjar 😆 Jag har tre rattar jag vill ändra som exempel. Jag vill ha ratt i reason på låt oss säga ratt nio på klaviaturen, ratt två på tio och ratt tre på elvan. Detta verkar dock inte vilja hända utan jag styr helt andra saker med dessa. Har tagit clear all midi remote mapping och testat att bara ha remote på dessa tre, men inte heller då fungerar det. Förmodligen har det med inställningar att göra. Jag ställer in det så här: Jag väljer "midi remote" sedan "controller i kryssad" och sedan channel 1 och numret på den controller jag vill ha, i detta fall nio. Men det fungerar inte. Vad gör jag för fel?

Plz help 🙂

Annons

jag kan ha fel nu, så jag ber om ursäkt om jag bara förvillar =)

men kan det vara så enkelt att den screamen du ska styra med controllern behöver ett eget spår i sequencern? som du sedan aktiverar midi på.

testa vetja! =)

Guest Evildoer

Hej!

Den finns givetvis i sequencern med midisymbolen aktiverad 😆 Det går som sagt att styra delar på den, men fel delar och med fel rattar så att säga.. vill kunna bestämma själv vad som ska styras med vilka rattar.

Vilken version av Reason kör du?

Om du kör Reason 3 och alltid vill att några andra rattar än de som styr screamen nu ska styra dem skulle jag redigera Remote-mappningsfilen med en textredigerare, annars blir du tvungen att göra det på varje ny låt.

Edited by mornel