hugge Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 Halloj allihopa! Jag fattar inte vad som hÀnder.... PÄ julafton fick jag en M-audio Keystation 49e i julklapp. Jag kopplade in den i min bÀrbara dator och allt funkade som de skulle. Men sedan plötsligt! UTAN att jag Àndrade pÄ nÄt slutade jag att fÄ kontakt med den. FÄr ingen signal alls. Men nÀr jag kopplar i den i datorn hörs ljudet som ska höras nÀr man fÄr kontakt med hÄrdvara pÄ XP.. sÄ den har kontakt. Det e bara i Cubase som inget hÀnder. Och eftersom man inte ska ha nÄn drivrutin sÄ kan jag inte installera om nÄt :/ vad ska jag göra???? Tack pÄ förhand!
Signert Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 Har du sÄpass bra koll pÄ Cubase (version?) sÄ att du vet att det inte Àr nÄgon instÀllning dÀr som felar?
hugge Postat 28 december 2005 TrÄdstartare Postat 28 december 2005 Jag har cubase sx2.0.1 har inte superkoll. men tycker de va konstigt att de funkade först men inte senare.. Àndrade liksom inget. För innan behövde jag inte Àndra nÄt för att den skulle funka.. e de nÄt i Devices jag ska Àndra pÄ?? har kollat runt lite... //Hugo
Signert Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 Ă€ndrade liksom inget. SĂ„dĂ€r sĂ€ger min mamma alltid nĂ€r hennes dator strular. đđ± SkĂ€mt Ă„sido, som slaktarn sa, kan du vĂ€lja klaviaturet som "in" pĂ„ midispĂ„ret? GĂ„ in under Devices->Device Setup->All MIDI Inputs och kolla att den ligger med dĂ€r och Ă€r "active". (Beskrivningen gĂ€ller SL3, vet inte om det ser likadant ut i SX2.)
hugge Postat 28 december 2005 TrÄdstartare Postat 28 december 2005 (redigerat) de e det jag har funderat pÄ... för det Àr helt tomt dÀr... Men hur ska jag fÄ upp keystation nÀr den inte har nÄn drivrutin?? PÄ spÄrets in stÄr bara: Not connected och All midi inputs.. Ä det funkar inte med all midi inputs Redigerat 28 december 2005 av hugge
Signert Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 Om du gÄr in under Ljud och ljudenheter i Windows kontrollpanel, finns den med dÀr?
hugge Postat 28 december 2005 TrÄdstartare Postat 28 december 2005 Jepp! DÀr fanns den med! StÄr tillochmed att den fugerar korrekt....
Signert Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 HÀr Àr en trÄd som tar upp exakt samma problem. Verkar som att man mÄste slÄ pÄ klaviaturet innan man drar igÄng Cubase.
Signert Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 Och hĂ€r Ă€r en instruktionsvideo frĂ„n M-Audios sajt om hur man konfigurerar Keystation 49e för Cubase SL/SX. Kan för övrigt varmt rekommendera www.google.com. đ± Lycka till!
hugge Postat 28 december 2005 TrÄdstartare Postat 28 december 2005 FÄr de inte Ä funka i alla fall... verkar jÀttekonstigt... Men man kanse ska gÄ via kontrollpanelen Ä ta bort allt Ä börja frÄn böörjan igen!?!?
Martin Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 Prova att installera dessa drivrutiner frÄn fel tillverkare: (Samma klaviatur) http://www.evolution.co.uk/pub/usbdriverspc.zip Om det inte fungerar, extrahera ut filerna och gör det manuellt via kontrollpanelen.
hugge Postat 28 december 2005 TrÄdstartare Postat 28 december 2005 Den vÀgrar... den sÀger bara att XP inte behöver drivrutiner till den.... skumt
Martin Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Jag vet? Det var dĂ€rför du skulle extrahera ut filerna och göra det manuellt đ Ska du ha mer hjĂ€lp hur man gör det? đ
peterthegreat Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Jag har precis igĂ„r(söndag kvĂ€ll) bestĂ€llt just en sĂ„dan. đ Skitglad. Nu mĂ„ste jag bara vĂ€nta ett par dagar. đ Kliar i hela kroppen. đ
matte85 Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 jag har ocksÄ samma problem , nÀr jag sÀtter igÄng min keystation kommer de upp att xp hittat min keystation men kan inte vÀlja den under uppspelning av midi i kontrollpanelen blir sÄ trött fattar inte va felet e , windows hittar ju den , men gÄr ej att vÀlja :S
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.