Jump to content
Annons

Skål på juldagen!


ztevie

Recommended Posts

Själv har jag just hällt upp en grogg med finskt Tapio-vodka och som virke har jag Fanta OrangeMangoBeat.

Om 2 timmar ska jag lyssna på några polare som ska spela på en afterski, och sedan vid 21.00 (och åtskilliga drinkar senare) ska man och skämma ut sig bland allmänheten på krogen... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Intressant Ztevie. Du nämner Fanta som groggvirke. Jag vet inte, men jag har märkt att vissa kallar själva groggmaterialet (t.ex. Vodka) för groggvirke, medan andra säger att läsken är groggvirket. Vem har rätt egentligen? På en utlandsresa blev jag ombedd att skaffa mer groggvirke och hämtade då några Schweppes, varefter näste man fick sticka efter vad han menade var groggirke, d.v.s. Smirnoff...

Och varför heter det Whiskey-PINNE? Vadå för pinne?

På juldagen drack jag väl julmust, julöl och snaps (Absolut Vodka) samt thé, tror jag.

telefon//:musik

REGINA: Hot.

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken julhelg !

Här har vi den kompletta listan över vad som slank ner i strupen :

*OP

*Linie-akvavit

*Absolut rent

*Norrlands Julöl

*Mariestads Julöl

*Falcons Julöl

*Martini

*Hemlagad Glögg

*Blossa glögg årgång 2005

*Blossa starkvinsglögg

Mängden av varje enskild individ vill jag inte ens tänka på men

sköjj har det varit iaf .

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Virket är sötdrickan såklart!

Men grogg är ju inge vidare. Då snapsar jag hellre om det ska drickas sprit.

Julhelgen började för min del med utgång den 23:e. Blev liggande halva julafton med en kopiös huvudvärk. Sedan en helkväll på juldagen med förfest, utgång och efterfest som var otroligt rolig, och dessutom vaknade jag pigg som en mört dagen efter. Varför blir man bakis ibland och ibland inte alls? Det är ett mysterium för mig. Jag hade ätit ungefär samma saker (den där jävla julmaten man redan hatar, idag blir det pasta!) och drack nog faktiskt mer på juldagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför blir man bakis ibland och ibland inte alls? Det är ett mysterium för mig. Jag hade ätit ungefär samma saker (den där jävla julmaten man redan hatar, idag blir det pasta!) och drack nog faktiskt mer på juldagen.

Ju fler dagar på raken man festar desto mer anpassar kroppen sig. Jag blir oftast rejält bakis dag 1, mindre bakis dag 2 och inte alls bakis dag 3. Inte för att det är ett sunt tecken dock. Som tur är brukar bakisnivån dag 1 göra att man inte pallar festa dag 2 också. Numera. 😄

Att dricka mängder med vatten innan man somnar är också bra. Bakfyllan beror ju i huvudsak på vätskeförlust. Finns t.o.m antibakispiller som tar hand om vätskeförlusten. Finns även nåt vitamin- och vätskesubstitut för barn på apoteket som funkar som antibakispiller, men kommer tyvärr inte ihåg vad det heter...

Eller spolar man kröken. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...