Nexustwins Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 (edited) Hur funkar det och hur får man det att funka? Jag har kommit så längt att när jag startar "låten" i fl så startas den i reason med, Men jag får inget ljud. Hjälp hur gör jag? Fl studio sajten funkar inte att gå in på så det är därför jag frågar. Edit: Det är fl som ska styra reason alltså. Bara av den alnedningen att jag är van vid att använda fl. Edited December 23, 2005 by xdjs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cloudsurfer Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 (edited) Funkar denna re-wire med reason 2.5 ? eller är det 3:an? edit: måste testa medfl 6 demon Edited December 24, 2005 by DjHex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Danny Cort Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Åh nej! DJ Hex svarar XDJ's Det här är forumunikt.... Kan nån ringa dagisjouren!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twilight_Zound Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cloudsurfer Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Åh nej! DJ Hex svarar XDJ's Det här är forumunikt.... Kan nån ringa dagisjouren!? Jag har väldigt svårt att förstå meningen med din post Danny? Om du är ute efter att göra mig förbannad så kan du ge upp med en gång för du kommer aldrig att lyckas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Danny Cort Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Jag har väldigt svårt att förstå meningen med din post Danny Jag med. Var rejält berusad. Läser & försöker komma på vad fan jag menade egenligen... Men nog kan jag göra folk förbannade om det är det jag är ute efter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coffeemidget Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Jag har väldigt svårt att förstå meningen med din post Danny Jag med. Var rejält berusad. Läser & försöker komma på vad fan jag menade egenligen... Men nog kan jag göra folk förbannade om det är det jag är ute efter. Va inte blygsam nu, det är ju glasklart vad du menar, men det var lite elakt. Lägg den friskheten i svar på demosektionen istället, det hjälper mer. (angående the ultimate dunk-i-ryggen faktorn) kom bara ihåg att det är en tunn linje mellan hjälpsam och objektiv än dryg och subjektiv. e packad nu mned =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cloudsurfer Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Jag har väldigt svårt att förstå meningen med din post Danny Jag med. Var rejält berusad. Läser & försöker komma på vad fan jag menade egenligen... Men nog kan jag göra folk förbannade om det är det jag är ute efter. Ah då är det ju en annan sak 🙂 äsch var inte meningen av mig heller att vara så tvär och förutsäga att du menade att vara elak heller 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nexustwins Posted December 25, 2005 Author Share Posted December 25, 2005 Är det ingen som har ett vettigt svar som man kan förstå? 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 (edited) Startar du Reason med FL Studio igång, kommer Reason automatiskt starta som Rewire-klient. Den slavar efter FL:s play/stop som du märkt. Det du behöver göra är att lägga till en Channel i FL, välja generator Rewired på den kanalen, så går Reasons audiooutput genom din Channel i FL och ut i FL:s mixer. Är det ett vettigt svar? Edited December 25, 2005 by Linus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nexustwins Posted December 25, 2005 Author Share Posted December 25, 2005 Startar du Reason med FL Studio igång, kommer Reason automatiskt starta som Rewire-klient. Den slavar efter FL:s play/stop som du märkt. Det du behöver göra är att lägga till en Channel i FL, välja generator Rewired på den kanalen, så går Reasons audiooutput genom din Channel i FL och ut i FL:s mixer. Är det ett vettigt svar? Tack linus det var ett vettigt svar . Men kan man inte göra så att man kan spela en melodi i fl och göra så att tex en subtracktor spelar samma sak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 Nepp, du får använda copy/paste på två kanaler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nexustwins Posted December 25, 2005 Author Share Posted December 25, 2005 Nepp, du får använda copy/paste på två kanaler. okay, Tack ändå 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts