Jump to content
Annons

MusiciansGear i Tyskland...


ztevie

Recommended Posts

Ja, har någon handlat på Musiciansgear på senare tid?

Sidan lämnar ju en hel del att önska, fast de är onekligen billiga...

Frågan är: Det verkar som att man lägger till produkter man vill handla till nån sorts varukorg, men, ska man verkligen räkna ut frakten och lägga till den själv? Låter ju helsjukt...

Kan någon som beställt därifrån tipsa mig om det verkloigen stämmer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det är väl bara att maila dom vad du vill ha och be dem maila tillbaka hur mycket du ska sätta in på deras konto.

det kostar 100:- att föra över pengar mellan svensk och tysk bank, har bara handlat nångång från tyskland men det funkade bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

verkar vara en rätt krånglig sida.

en sida som är BRA, säker och ganska så kvick (i leveranstid) är www.musik-service.de. en nära polare köpte skivspelare och monitorer därifrån, betydligt billigare än i sverige och han hade dom hemma efter en vecka.

Redigerat av Mutto
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett jättedåligt ställe om nån vill veta är musicstore.de

Det går jättebra att beställa och betala via visa.

MEn för att få hem grejerna måsste man böna och be. Skicka hundra arga mail till ett flertal personer.

Thomann tycker jag funkat bra fast det tog ju två veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomann tycker jag funkat bra fast det tog ju två veckor.

Jag har precis handlat från Thomann. Det gick grymt snabbt. Betalningen gick igenom i fredags, idag kom avin från posten. De har varit snabba på att svara på mail också. Och lätta att nå via telefon. Två tummar upp! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går ju tydligen att betala med Visa på Musiciansgear, och det är rätt smidigt och ofarligt med Föreningssparbankens ypperliga tjänst e-kort.

Jag håller med om att sidan är ju väldigt dålig, men det kan funka ändå, fanns folk i gamla trådar som beställt och fått grejerna.

Blev bara så konfunderad över frakten, men jag har skickat ett mail, får se vad de säger.

De var MYCKET billigare på en grej som jag vill ha...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det är bättre att vända sig till andra.

Det är inte utan orsak som de har öknamnet "Musicians Fear"... 😠

Det har förekommit flera historier både här och i VST-forum, om folk som har haft rejäla problem med leveranser och med garantireturer etc. En orsak till problemen, kan vara att de egentligen finns i Saudiarabien (om jag kommer ihåg rätt), men har en sorts filial i Tyskland för att ha lättare att sälja till kunder i EU...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...