Jump to content
Annons

FL Studio 6 är här


Mats Stålbröst

Recommended Posts

Annons
Studiopaketet FL Studio finns nu ute i version 6, som bjuder på flera spännande nyheter. Ett test kommer du att hitta i nummer 1-2006 av Studio!

Läs mer: www.flstudio.com/English/frames.html

Och nu har jag det. 😮 Skillnaderna är inte så många men de är stora.

Nämn ett av de främsta. 🥰

Fortfarande besviken äver att programet inte finns för mac dock. 🙂 Piskar ju Garageband å det grövsta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Studiopaketet FL Studio finns nu ute i version 6, som bjuder på flera spännande nyheter. Ett test kommer du att hitta i nummer 1-2006 av Studio!

Läs mer: www.flstudio.com/English/frames.html

Och nu har jag det. 🙂 Skillnaderna är inte så många men de är stora.

Nämn ett av de främsta. 🙂

Fortfarande besviken äver att programet inte finns för mac dock. 😉 Piskar ju Garageband å det grövsta.

Ny kvalitet när man exporterar. (Mycket mer diskant). Ny fx del. Snyggare grafik osv.(Animatoner/mjuk rullning på listor. Browser delen visar effekter på ljud vilket är mycket praktiskt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny kvalitet när man exporterar. (Mycket mer diskant).

Ehh...vafalls?

eh, Hursa?

Precis.. Håller med alla.. När man exporterar/sparar/konverterar så utgår jag från att man ALLTID använder den högsta kvalitét man kan frambringa, med för dagen tillgängliga tekniker.. I varjefall om det är frågan om kommersiella program.. Och det det är ju FL-studio.

Menar ni att man på nåt sorts medvetet sätt har hållit "låg" kvalitét i tidigare versioner då man exporterat sina ljudfiler??? 😲

Det är i så fall sjukt oseriöst!!! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny kvalitet när man exporterar. (Mycket mer diskant).

Ehh...vafalls?

eh, Hursa?

Precis.. Håller med alla.. När man exporterar/sparar/konverterar så utgår jag från att man ALLTID använder den högsta kvalitét man kan frambringa, med för dagen tillgängliga tekniker.. I varjefall om det är frågan om kommersiella program.. Och det det är ju FL-studio.

Menar ni att man på nåt sorts medvetet sätt har hållit "låg" kvalitét i tidigare versioner då man exporterat sina ljudfiler??? 🙂

Det är i så fall sjukt oseriöst!!! :rolleyes:

Nej jag menar att programmerarna inte har kunnat eller inte har orkat skriva om ljudmotorn innan. Det jag menade var att de har skrivit om ljudmototrn så att den har blivit bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack speed-focus!

Redan innan kände jag mig ganska skeptisk till xdjs kommentar om exportering och kvalitet. Eftersom varken ljudmotor eller export nämns i What's New-listan verkar mina misstankar bekräftas 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
ReFlux (oregistrerad)
😉 Fattar nada av FL, har försökt att lära mig det men 5 min efter installationen tröttnar jag....det ser så..löjligt ut.. 🙂 Redigerat av ReFlux
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...