Jump to content
Annons

Undrar om det är värt att skaffa?

Recommended Posts

Paaso (oregistrerad)
Postat

tjena jag undrar om det är värt att skaffa reason 3.0..

jag har nu kört reason 2.5 sen det kom ut å är väldigt fäst vid de och så har jag hängt här på forumet ett tag nu (hade det som favoriter långt innan jag vart medlem) jag har hört här att det har varit lite rackligt med de nyare reason så jag har inte varit intresserad av att skaffa det men nu börjar jag fundera när jag har kollat lite på det och den nyaste tar väl emot allt ifrån reason 2.5 också ??

om den gör de så ska jag nog skaffa det och så har det varit trist att inte kunnat vara med på era kombon =( har hört att det finns med nån slags mastrings funktion också så då blir mann verkligen sugen men är det värt de???

Annons
Postat

R3 är definitivt värt att uppgradera/införskaffa/köpa/få i present/ge bort i julklapp

Postat

Har dom lagt till/gjort om dom medföljande factory/orchestral samplingarna

i 3:an ? Eller är det samma som 2.5 ?

Ifall det är nya ljud i samplingarna, får man med dessa om man köper

en uppgradering från 2.5 till 3 ? Eller är det bara om man köper en

ny 3:a ?

Postat (redigerat)
Har dom lagt till/gjort om dom medföljande factory/orchestral samplingarna

i 3:an ? Eller är det samma som 2.5 ?

Fabriksbanken i version 3 är ombyggd. Den innehåller alla ljud som 2.5 innehöll, och mer.

Bla. finns en ny flygel, nya rex-trumloopar (från Chris Griffin som gjorde stor del av ElectroMechanical), nya gitarrloopar (akustisk och Telecaster), nya elbasar (från Ibanez till Hofner), brass, syntvågformer från Moog Prodigy, Roland Juno, Jupiter och MKS (från Reasonbanks som gjort bla. Analogue Monsters), orglar (från Hammond till tramporgel)... Ja, det är rent av mycket nytt. Det är ett under att folk stirrar sig blinda på Subtractors oscillatorer när man lika gärna kan lägga lite CS-80 eller Prophet i en NN-XT och lira.

Reason 3.0 är mer än bara masteringeffekter och Combinatorn. Men alla här tror väl att jag är köpt av Propparna för att jag är så begeistrad över programmet och inte klagar på så mycket... 😉

Själv gillar jag mest trumlooparna, körerna, ARP 2600 och Yamaha CS-80-vågformerna. 🙂

Ifall det är nya ljud i samplingarna, får man med dessa om man köper

en uppgradering från 2.5 till 3 ? Eller är det bara om man köper en

ny 3:a ?

Ja, du får helt nya skivor vid uppgradering!

Kom ihåg att du inte kan sälja dina gamla 2.5-skivor efter uppgraderingen, för 3.0-licensen hänger ihop med din 2.5-licens.

Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.