Jump to content
Annons

Morphological, svensk techno


lite feedback  

21 röster

  1. 1. lite feedback

    • 1
      2
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      8
    • 5
      3


Recommended Posts

LÅTNAMN: Morphological

ARTIST/GRUPP: Rubicon

GENRE: Techno

LÅTLÄNGD: 5,20

KOMPOSITÖR: Bergström/Grip

Techno av den hårda skolan... (det är meningen att det skall låta upprepande) 😉

Låt oss gärna höra vad som tycks, alla idéer och förslag uppskattas!

Tackar på förhand.

Morphological

Redigerat av Lalas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snyggt beat, skönt kompressorpump, och ni fyllt ut ljudbilden bra tycker jag. Dessutom har ni en skön volym på låten, vissa låtar ska låta jäkligt komprimerade och limiterade, och detta är en sådan. Det enda kanske jag har att klaga på är att den kanske är lite väl okantig och softad, den hade kunnat vara råare, om ni förstår vad jag menar. Ser gärna lite mer slammer och rassel i den 😉 Jag gillar era breaks, det är ändå ovanligt varierat för att vara svensk techno.

Men jag säger som alla andra: DETTA ÄR BARA MIN ÅSIKT! Men min åsikt är viktigare än alla andras åsikt, bara så ni vet. Hur som helst så gillar jag låten 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak till, de metalliska hi-hatsen som ligger i högre mellanregistret är lite skarpa när man lyssnar högt. Det hade ni ju kunnat fixa till.

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket trevligt, jag älskar den här sortens techno. Var bra tryck i den, men det hade inte varit fel om den gått liite liite snabbare.

Kanske är jag helt ute och cyklar nu, men nog är det lite Tomas Chrome över det hela. (Är ju inte nåt dåligt betyg om du frågar mig hehe)

Bra gjort helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vackert!

Är precis sånhärn techno som faller mig i smaken.

Någon konstruktiv kritik har jag väl inte, allt lät jävligt bra i mina öron iaf.

Iofs, som dbd sa så skulle det väl inte skada med lite mera "slammer och rassel", fast det finns ju både "rena" och "skitiga" technolåtar, och den här passar nog bra in i den "renare" kategorin 🙂

Lycka till i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha det bra  🙂

/ViktorDenStore[/b]

Att skriva ha det bra efter varje inlägg påminner mig om en kille... Han skriver dock så här:

Nu är det fredag kväll och det är fest hos mig. Och nu sitter jag här och skriver något kul hoppas jag.. Jag har varit på tingsrätten idag det va inte kul tycker jag.. Tänk vad ni gör bli inte som mig.. Men ha det så bra

samt

Tja alla brudar som läser det Idag har jag gjort mycke på jobbet tycker jag.. Jag har jobbat med en gammal sur Volvo 240.. Men imorgon ska jag träna efter jobbet  Men ha det så bra

samt

På fredag ska jag till tinsrätten.. för två misshandel en på en polis.. Men det är lugnt jag fixa det.. Jag är snäll nu jag fattar att det livet som jag hade kan inte jag liva i mera nu.. men ha det så bra
Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha det bra  🙂

/ViktorDenStore[/b]

Att skriva ha det bra efter varje inlägg påminner mig om en kille... Han skriver dock så här:

Nu är det fredag kväll och det är fest hos mig. Och nu sitter jag här och skriver något kul hoppas jag.. Jag har varit på tingsrätten idag det va inte kul tycker jag.. Tänk vad ni gör bli inte som mig.. Men ha det så bra

samt

Tja alla brudar som läser det Idag har jag gjort mycke på jobbet tycker jag.. Jag har jobbat med en gammal sur Volvo 240.. Men imorgon ska jag träna efter jobbet  Men ha det så bra

samt

På fredag ska jag till tinsrätten.. för två misshandel en på en polis.. Men det är lugnt jag fixa det.. Jag är snäll nu jag fattar att det livet som jag hade kan inte jag liva i mera nu.. men ha det så bra

eh..

hajar noll 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 ...nej den här mixen hade jag svårt att lyssna på.. i.o.m kompressorpumpen uppstår det en låg-frekvens som gör att mixen "känns" svårlyssnad.. så jag avstår från att säga ett endaste någe...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

phod (oregistrerad)

Riktigt sjysst det här. Håller med om att låten har lite för mycket diskant, men det är ju lätt åtgärdat. Tycker låten är tillräckligt varierad för att klara sig undan att behöva bli mixad med något annat för att få liv. Perfekt för lite "easy listening" så här på nattkvisten när man sorterar tvätten och shakar loss lite 🙂

Hrmm.. försöker komma på någon vettig teknisk kritik, men det går verkligen inte utöver det tidigare nämnda. Svensk techno när den är som bäst, håll lågan uppe!

Link to comment
Dela på andra sajter

väldigt fin låt må jag säga... e egentligen inte något technokille men gillade den här starkt.

som så många andra sagt kanske du borde skära lite i de lägre av de högre frekvenserna eftersom hihatsen skär lite.

kicken skulle inte skadas av ökas på lite i basen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...nice beat verkligen...men jag är van att lyssna på den ännu hårdare skolan, så den här skulle nog kunna bli en bra låt med ca 5-10 BPM till...och precis mer rassel och slammer...annars hitta jag inte nått annat att "klaga" på...

Med vad har ni producerat den här då? mjukvara/hårdvara? skulle gärna göra en remix men jag använder dock bara mjukvara Frutiy Loops 4.01 just nu..ska uppdatera till 5.2 versionen nångång framöver....

MEN Keep the good work up..ni kan bli nått 😎😆

MVH //Ekström @ http://www.e-p.mine.nu

Redigerat av Ekström
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 år senare...

För det första tycker jag att du kunde ha valt en bättre sida att lägga upp din låt på. Den är långsam och det är svårt att få låten att höras! JAG KAN INTE LYSSNA PÅ DEN!!! så jag har inte hört den, ville verkligen det.. reggade mig till och med för att de sa att man var tvungen till det för att lyssna.... lägg den ´på en egen sida i stället eller en bättre sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott med lite äkta techno 🙂 Det låter bra. Jag tycker dock det är lite enformigt. Det kanske man inte får skriva när det gäller techno. Men jag gillar en hel del techno som kommer ut. Techno skall vara lagom enformigt men jag tycker det enformiga skall shifta karaktär med jämna mellanrum. Då blir det intressant. Typ små förändringar inom den enformiga som gör att det händer intressanta grejer. Man att dansa till så funkar det bra. Skulle då ändå vilja ha ett slags lyft i låten. Kanske är jag helt skadad av att ha lyssnat så mycket på progtrance/fullon som alltid skall lyfta upp till en ny nivå.. Med råge Godkänt betyg iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

R-sob (oregistrerad)

techno är coolt, enkelt men ändå sofistikerat.

kul att få höra svenskar inom genren. Finns ju även sen innan men, i vilket fall; bra jobb!

Redigerat av R-sob
Link to comment
Dela på andra sajter

snyggt kul att höra lite riktig techno här jag hade nog lagt en tape-effekt på hela mixen som kunde skita ner den lite... bara lite 🙂

bra ialla fall. jag blir glad

den här passar nog bra in i den "renare" kategorin

jag ska göra lite skitig till dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...