Jump to content
Annons

Mediterranean Supastars


Bengan (oregistrerad)

Rockar?  

9 röster

  1. 1. Rockar?

    • Japp!
      1
    • Helt ok!
      3
    • OK!
      2
    • Nja!
      0
    • Nä!!!!
      1


Recommended Posts

Bengan (oregistrerad)

Tjena Friends!

Hittade lite gamla synder på hårddisken igår. Tänkte presentera min tredje inspelade låt någonsin. Dunderbudget alla kategorier. Mjukvarumässigt var det ett "e-Jay Studio" i botten. Till det en dynamisk mick a la 350 spänn för sång, Zoom GM-200 för gitarrerna samt två upphittade soundfonts för trummor och bas. Synthen kommer jag faktiskt inte ihåg. Nivåer och sånt är inget att göra åt (sången är för hög) men lite får man ju bjuda på sig själv....jag och två polare gjorde en fullängdare med plojhårdrock och det här är en av låtarna. Blev sedemera soundtrack till Greklandsresan samma år. Moget. Not. Men skoj!

LÅTNAMN: Mediterranean Supastars

ARTIST/GRUPP: BC Rock Project feat Raw-Bock & Mike the Spike

GENRE: Partyrock

LÅTLÄNGD: 2-någonting

KOMPOSITÖR: B-Rock aka Bengan

PRODUCENT: Bengan

EV. MEDVERKANDE: B-Rock, C-Rock, Raw-Bock & Mike the Spike

INSPELNINGSÅR: 2001

FORMAT: Mp3

LÅTLÄNK:Mediterranean Supastars

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bengan (oregistrerad)

Robertus: Nja....vi har väl snackat löst om att göra några sådana där låtar igen....men jag tror inte det blir SÅ mkt med det....

Demoniqus. Nä..som sagt. Var ju plojgrej från början till slut....😉....men jag tror det hörs att vi hade skoj iaf....nog så viktigt med musiken..om du frågar mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

men jag tror det hörs att vi hade skoj iaf....nog så viktigt med musiken..om du frågar mig...

Då frågar jag: Hade du sköj? 🙂

nu kanske du inte förstod av mitt uttalande att jag GILLADE Rick springfields musik GRANDE...när det begav sig...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Klart jag hade! Det var ju bara att tuta o köra och man sket fullständigt i om det inte lät "helt äkta"......nu är det för mycket pill och för lite musik på ngt sätt....tycker den där inspelningen rockar mer än mkt annat jag meckat ihop (trots dåliga trummor och hafsig/okunnig mix).......sedan kan man ju diskutera texten...men är det ploj så är det......

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Viktor.....tack...bra vete fan...men man måste ju få fetrocka lite ibland med...även om det är plojjigt 🙂......

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Neko: Det är nog lika bra du inte hör vad som sjungs 🙂.......du var ju lite känslig med texten i den svenska låten, menar jag 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

LOL, jo, klart jag hörde en hel del av texten här, men det är ju inte så att jag kan höra den utan att anstränga mig. Och angående den andra låten så tror jag att jag återhämtat mig från chocken 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Det kan nog ingen..men i princip handlar det väl om att åka till medelhavet med kompisarna, en gammal bananmaracas, en ännu äldre gitarr och en kasse sprit. Inget djuplodande, således 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart jag hade! Det var ju bara att tuta o köra och man sket fullständigt i om det inte lät "helt äkta"......nu är det för mycket pill och för lite musik på ngt sätt....tycker den där inspelningen rockar mer än mkt annat jag meckat ihop (trots dåliga trummor och hafsig/okunnig mix).......sedan kan man ju diskutera texten...men är det ploj så är det......

oh yeah..känner igen det där "ska-bara-byta-virveln-syndromet" som gör att allt annat "måste" ändras...som tur är händer det inte så ofta numera..bara när man är kokotrött i skallen och "överlyssnar" på hur det låter..😆

Jag är nog tvärtom...tycker det är för lite pill och för mycket musik 😛

..you know the 8-taktersgrej..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Försöker oxå att köra någorlunda "rakt fram" fortfarande. Just nu är tekniken lite hinder. Är inte kompis med mina monitorer än.......

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...