Jump to content
Annons

Bone - Belief


Bone

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Belief

* ARTIST/GRUPP: Bone

* GENRE: Segrock

* LÅTLÄNGD:ca 4,33

* KOMPOSITÖR: Patrik Hellström

* PRODUCENT: Patrik Hellström

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:2005

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 5,52 mb

* STATUS: Slaskmix, inte mastrad

Nu under jullovet så har jag fått tummen ur och lagt sång på en halvgammal låt. har bara snabbmixat den.

Kommentera allt ni orkar. Låt, mix, instrumentering och så vidare. All kritik och alla tips och råd är välkommna. Måste fixa till den innan jullovet är över.

*edit* glömde bifoga låten

*edit2 the return of edit* La till lite saker

Bone_belief1.mp3

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Biorno (oregistrerad)
*bump*

Ingen?

Tycker att sången är för låg samt för mkt effekter på sången, känns som det skulle passa med en ganska kall röst.

Tycker den lite mer distade gitarren vid 2.31 också kommer in lite för lågt i förhållande till plocket innan. Annars tycker jag låten var mycket skön !

"Med brasklappen att jag inte vet nåt om nåt när det gäller göra musik"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att sången är för låg samt för mkt effekter på sången, känns som det skulle passa med en ganska kall röst.

Tycker den lite mer distade gitarren vid 2.31 också kommer in lite för lågt i förhållande till plocket innan. Annars tycker jag låten var mycket skön !

Är lite feg när det gäller sång. Har fått ovanstående kommentar av många som hört den här låten. Så jag nog dra ner på effekterna. Ska även kolla över den distade gitarren vid 2.31.

Tack för omdömet och tipsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker låten var skön med najsiga basgångar och stabil, men dock lite återhållsam sång ibland.. påminner bitvis om Magnus Carlsson i Weeping Willows men även bitvis lite Alice in Chains, på vissa partier. Jävligt sköna stämmor på ref. Trummorna skulle behöva krämas på lite enligt min åsikt.. lite låga och för lite kräm i virveln. 😄 Coolt slut och riktigt skönt solo-parti och ingång till detta parti är helt lysande. Tycker inte sången är för blöt utan att det passar in i låten.. Alltså skön och lite udda låt. Ingen radio-hit refräng, men en gedigen låt som håller i längden! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker låten var skön med najsiga basgångar och stabil, men dock lite återhållsam sång ibland.. påminner bitvis om Magnus Carlsson i Weeping Willows men även bitvis lite Alice in Chains, på vissa partier. Jävligt sköna stämmor på ref. Trummorna skulle behöva krämas på lite enligt min åsikt.. lite låga och för lite kräm i virveln. 😱  Coolt slut och riktigt skönt solo-parti och ingång till detta parti är helt lysande. Tycker inte sången är för blöt utan att det passar in i låten.. Alltså skön och lite udda låt. Ingen radio-hit refräng, men en gedigen låt som håller i längden! 😄

Jösses, stora ord om sången. Vet inte om jag håller med men tack så hemskt mycket. Sången är återhållsam därför att jag känner mig rätt osäker på sång så jag tar inte ut svängarna som jag borde. Försöker att släppa det där, men det är svårt.

Ska kolla över trummorna. Har nån tendens att mixa trummor och sång lite lågt. Sången för att jag är feg och trummorna för att jag är rädd att dom ska dränka allt annat.

Tackar, för den positiva kritiken och tipsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den stora rumsklangen på sången ger ett mäktigt och stort intryck men frågan är om det inte blir för mycket. Det skulle nog komma mer till sin rätt om man bryter av med ett helt annorlunda stick mitt i med en torr närvarande stämma som kontrast. Nu blir det lite långt för det händer inte så mycket nytt i låten mer än mellanspelet som jag däremot tycker är väldigt skönt gjort! Lägg gärna på en överstämma efter mellanspelet också så lyfter det lite till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Richie76: Har exakt samma åsikt. Det är väl musiken som ska dominera, inte nån jävla bajsnödig vokalinsats 😆 .

91:an:Ska testa att dra ner lite av effekterna på sången, men kanske behåller rätt mycket på refrängerna. Ska testa, och se om jag vågar ha kvar det. Kände nog också att jag borde lagt överstämman i slutet. Iallafall de sista två vändorna på den sista refrängen. Får nog göra det. Kul att du gillar mellanspelet.

Valdez:Tackar, tänkte att det kanske blev lite för smöriga harmonier. Men man kanske kom undan med det 😱. Ska försöka fega mindre med sången, men det är nog lite teknikbrist också. Sitter och kör uppsjungningsövningar och ska försöka träna mer sångteknik så kanske det blir som jag vill ha det tillslut.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Det här var ju gott...får lite Pink Floyd meets Metalliva-vibbar... 🙂

Instämmer med Richiesjuttiosexan...tycker faktiskt att den håller som den är...  🙂

Jaså, Pink Floyd....vilka är det? :rolleyes: ett av mina absoluta favoritband och jag lyssnade mycket på Metallica förut. Det är inte medvetet att det ska låta så, men rätt kul att det hörs så mycket vad jag lyssnar på.

Kul att du tycker att den håller som den är. Men jag måste nog lägga om sången, den är inte helt hundra.

P.S Vilken avdammning 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Länge sedan jag hörde den här sist men jag tänkte posta några spontana reaktioner nu när jag har hört den igen.

Trummorna är som dom flesta säger lite för lågt mixade.

Gillar solopartiet, snygga gitarrharmonier och shysst att du blandat rent och distat ljud.

Gillar partiet efter solot, snyggt.

Sången är så jävla snygg på refrängen! Just att du håller ut tonen så länge och sedan delar på den till stämmor ner/upp.

Slutet av sången är coolt med dom där rundgångsljuden.

Konstruktiv kritik: Hmm få se nu.. Jo ibland känns låten lite haltande och långsam pga av det långsamma trumspelet. Jag är ju ingen trummis men det kanske behövs lite spökslag här och där för att liva upp trumkompet.

Men jag gillar låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...