Guest micotto Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Hej! Har detta problem, som många andra ägare av bärbara datorer, att jag får ett slags brus från min hörlursutgång när jag kör laptopen med strömkablen i...tar jag ur den så försvinner bruset. Detta är som sagt vanligt men jag har inte fått någon idé på vad som behövs göras. Tror ni att det hjälper om man köper ett nytt ljudkort (USB/FireWire/PCMCIA...) och inte kör, som jag gör nu, på det "vanliga" inbyggda? Eller kan man fixa nån specialkabel som tar bort bruset? Tacksam för alla svar! /Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micotto Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Har nu kollat med att köra laptopens ljud ut från min M-Audio Ozone (midi/audio-interface) och då är signalen hur bra som helst! Inget brus... Är det nån som vet om det då kommer att funka lika bra med ett PCMCIA-kort? Eller behöver jag köra med ett mer externt interface (USB / Firewire)? /Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlino Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Använd ett ojordat uttag, funkar för mig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbd Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 (edited) https://www.studio.se/index.php?showtopic=19306 Tro mig, det underlättar om du postar en post istället för två 😄 Edited December 13, 2005 by dbd Link to comment Share on other sites More sharing options...
brojd Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Använd ett ojordat uttag, funkar för mig! Samma sak för mig på min förra laptop. Bort med jorden så blir du av med bruset. 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micotto Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 inga stötar att oroa sig för? att datorn blir ledande? eller att den skadas på annat sätt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternal Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Använd ett ojordat uttag, funkar för mig! Samma sak för mig på min förra laptop. Bort med jorden så blir du av med bruset. 😳 Det är inte att rekommendera. Skaffa ett nytt Firewire/Usb2 ljudkort istället! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Hej! Har haft liknande problem och då har det varit att inte ha datorn i samma uttag som förstärkaren! Ni vet förresten att de flesta uttag, oavsett om dom har jordbleck eller ej, i Sverige är ojordade - förutom i kök samt badrum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts