Jump to content
Annons

VM-lottningen


Emil

Recommended Posts

En tråd för tankar kring VM-lottningen. Hur går det för Sverige osv.

Min drömgrupp: England, Australien, Sverige, Trinidad & Tobago.

Mardröm: Argentina, Paraguay, Sverige, Serbien-Montenegro.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag tror Sverige vinner på offside i tredje perioden. Tony Rickardsson spinnerloss och kör på svänghjulet rätt upp i första krysset...

Vi vinner med en egen låt som vi har gjort själva på bortaplan... :rolleyes:

Äntligen någon som är lika kunnig som jag på fotboll 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen någon som är lika kunnig som jag på fotboll 

Vad gäller grupperna hamnar vi säkert i subgrupperna med dom spanska gitarrerna och dom Sydamerikanska trummorna...

I sista änden är det säkert ändå någon på UEFA som mixar fel och blandar oss med dom anglosaxiska körerna. Det slutar med att vi får rädda hela turneringen genom att dränka allt ihop i reverb & Chorus... 😉

(Jag ber om ursäkt om jag förstör tråden... 😄)

Edit: Mycket stavfel

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara vi slipper Mexiko! Såg dom i för-VM i somras och det var bland det bästa jag sett. Mexiko - Brasilien i VM-final sätter jag mina pengar på.

Drömgrupp: England, Togo, Sverige, Trinidad & Tobago.

Mardrömsgrupp: Mexiko, Paraguay, Sverige, Serbien-Montenegro.

Brasilien hade ju inte heller varit så roliga att möta, men bara att få spela mot dom skulle vara kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brasilien hade ju inte heller varit så roliga att möta, men bara att få spela mot dom skulle vara kul.

Eeehhh... "inte roliga att möta, men kul att spela mot"?? Hmmm, hur ska man tolka det? 😄

Jag menade att det skulle bli en mycket svår match, men det skulle ju ändå vara kul att få se Sverige - Brasilien i VM. Inte varje dag man får uppleva en sån match.

Var det bättre förklarat?

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... jag är inte riktigt klar över hur lagen lottas ihop men så här tänker jag.

Drömgrupp: Schweiz , Australien, Sverige, Trinidad & Tobago eller Iran.

Tror att Schweiz kan vara lättare än England. Har inte sett T&T alls, dock Iran som trots en del riktigt goda spelare ser rätt planlösa och lite fega ut. Gamle Ali Daie verkar fortfarande given.

Mardröm: Argentina, Mexico, Sverige, Holland.

Inte något av dessa lag. Inte med dagens svenska försvar. Kan Mellberg återkomma till storform under VM? Tror han tappar motivation i Villa. Men vem mer? Och högerback varför inte C. Andersson?

Holland, hjälp Seedorf i storform hos Milan, Robben livsfarlig plus en massa andra som RvN, Van der Saar m.fl

Argentina skall vi inte tala om och Mexico verkar ha något stort på gång. Fy fan.

Farhågor

Finns ingen kreativ mittfältare med riktigt bra form och självförtroende.

Att Lasse skall fegspela, typ inte använda Wilhelmsson utan Micke Nilsson eller Alexandersson (som visserligen är bra och klok men lite långsam nu). Sverige återfaller i dåliga uppspel från backlinje - typ addresslös långboll.

Önskar

Att sverige skall våga spela en positiv och anfallsinriktad fotboll inklusive att bra försvar. Hellre våga och inte nå ända fram - men lägga en grund för ännu bättre framtida fotboll - än spela grekfotboll (dansa fegvals en sommar) och vinna allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Drömlottning:

Spanien - Sverige - Togo - Saudiarabien

Mardrömslottning:

Brasilien - Sverige - Paraguay - Sydkorea

Tror det blir:

Spanien - Sverige - Paraguay - Japan

Men å andra sidan, om t.ex. Brasilien kommer med i vår grupp, men vi blir tvåa i gruppen, så lär vi väl slippa dem åtminstone i åttondelsfinalen och förmodligen i minst kvartsfinalen också, eller? Kanske det är vår chans att nå final att få Brasilien i vår grupp, eftersom jag tror de når finalen.

😱

räksallad//:musik

CHARLOTTE: mums

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Drömgrupp: Schweiz , Australien, Sverige, Trinidad & Tobago eller Iran.

Tror att Schweiz  kan vara lättare än England. Har inte sett T&T alls, dock Iran som trots en del riktigt goda spelare ser rätt planlösa och lite fega ut. Gamle Ali Daie verkar fortfarande given.

Tyvärr kan inte Sverige hamna i samma grupp som Schweiz eftersom dom är i samma seedningsgrupp. 🙁

Pott 1 (seedade): Tyskland, Brasilien, Italien, Frankrike, Argentina, Spanien, Mexiko, England.

Pott 2: Australien, Angola, Ghana, Elfenbenskusten, Togo, Tunisien, Ecuador, Paraguay.

Pott 3: Kroatien, Tjeckien, Holland, Polen, Portugal, Sverige, Schweiz, Ukraina.

Specialpott: Serbien-Montenegro.

Pott 4: Iran, Japan, Saudiarabien, Sydkorea, Costa Rica, Trinidad & Tobago, USA.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=247661

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men det här skall gå. Visst skall det gå att gå vidare!

Paraguay visserligen men det är inget superlag. England spelar vi minst oavgjort mot och så förlorar de mot Paraguay.

Det är bara att centra bollen till löken, släppa den till spelare som med fart, klacka till chippen som rundar en mf och slår en genomskärare till Ljungberg som snubblar in bollen. Zlatte lobbar till Henke som kan hinka, detta innan pausen och grabbarna får pinka.

Bara vi slipper någon ny hemsk Orup Vm-låt 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara vi slipper någon ny hemsk Orup Vm-låt 😉

Menar du gräva guld med GES 94 ? Den är väl en av de bättre på senare tid!! det var en magisk sommar. Vi hade en spelning precis efter vi spelat bronsmatchen... ruskigt tryck var det. Men bäst är nog ändå "vi är svenska fotbollsgrabbar" 1974 Med Åby, den sjöng vi på planet till Budapest i år under VM-kvalet och fick stora ovationer!

Men är det någon som kommer ihåg vilka som gjorde den officiella låten till

VM 90 - Italien

EM 92 - Sverige

EM 2000 - Holland/Belgium

fint pris till den som först kommer med rätt svar !!

Ps EM 92 var det inte "långa bollar på Bengt" som var den officiella däremot den mest populära !!

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara vi slipper någon ny hemsk Orup Vm-låt 😉

Menar du gräva guld med GES 94 ? Den är väl en av de bättre på senare tid!! det var en magisk sommar. Vi hade en spelning precis efter vi spelat bronsmatchen... ruskigt tryck var det. Men bäst är nog ändå "vi är svenska fotbollsgrabbar" 1974 Med Åby, den sjöng vi på planet till Budapest i år under VM-kvalet och fick stora ovationer!

Men är det någon som kommer ihåg vilka som gjorde den officiella låten till

VM 90 - Italien

EM 92 - Sverige

EM 2000 - Holland/Belgium

fint pris till den som först kommer med rätt svar !!

Ps EM 92 var det inte "långa bollar på Bengt" som var den officiella däremot den mest populära !!

Såg nåt hemskt supporterinslag från Portugal förra året. Ett gäng grabbar med ingen mindre än Ola Hermansson i spetsen sjöng Åby's gamla pärla.

Det lät helt vidrigt men dom verkade ha rätt kul!

Hade hellre mött England i första och Dwight Yorke i sista matchen.

Undrar om det finns nåt enkelt sätt att hoppa över några månader av sitt liv? Skulle vilja att det var 10 juni idag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg nåt hemskt supporterinslag från Portugal förra året. Ett gäng grabbar med ingen mindre än Ola Hermansson i spetsen sjöng Åby's gamla pärla.

Det lät helt vidrigt men dom verkade ha rätt kul!

det känns som att det var mina polare som sjöng den låten. Om du minns att innan sista matchen (mot Holland) så blev ett gäng överförfriskade killar med tyska fotbollsmustacher intervjuade.... kom inte ihåg ifall de sjöng den då? Det är en gammal fin tradition de har att alltid odla tyska mustacher till mästerskap.

Var tyvärr inte med då men i Tyskland tänkte jag vara på plats.... nån mer ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är det någon som kommer ihåg vilka som gjorde den officiella låten till

VM 90 - Italien

EM 92 - Sverige

EM 2000 - Holland/Belgium

fint pris till den som först kommer med rätt svar !!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fotbollsl%C3%A5t

Vann jag?

nja frågan var ju presenterad som "kommer du ihåg" och eftersom du skickade en länk från ett uppslagverk så kom du ju inte ihåg ! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Lottningen var väl sådan att vi möter England sist, Trinidad-Tobago först och Paraguay däremellan? Då gäller det ju att vi vunnit åtminstone en av de två första matcherna. Jag tycker England blir svåraste nöten! Och även Paraguay kan bli knepigt, de tillhörde ju min mardrömslottning ovan.

Antag att vi spelar 1-1 mot Trinidad-Tobago, följt av 0-0 mot Paraguay. Då måste vi slå England. Det tror jag inte funkar, speciellt om de vunnit sina två första. Förlust eller oavgjort mot England där och Paraguay slår Trinidad-Toabgo i sista och får 4 poäng. God bajs Sverige!

Alternativt, både Sverige och England är klara eller blir klara om det blir oavgjort i den sista matchen i gruppen. Då tror jag vi kan spela oavgjort.

Så...det bästa är helt enkelt att slå Trinidad-Tobago i inledningsmatchen. Då har vi ett bra läge att plocka poäng mot Paraguay och England sedan. Kanske fyra poäng kan räcka för vidarespel nämligen.

Men...

Ettan i Grupp B får sedan möta tvåan i Grupp A tydligen (kollade in den officiella sajten) och tvåan i Grupp A ställs alltså mot ettan i Grupp B. Det gäller alltså att slippa Tyskland som lär vinna Grupp A (som dessutom innehåller Polen, Equador och Costa Rica). Vi måste VINNA vår grupp! För att få Costa Rica t.ex. hehe....

Sveriges väg till Final:

Trinidad-Tobago 2-0

Paraguay 2-1

England 0-0

Åttondel: Equador 1-1 (tvåa i Grupp A) (Sverige vidare efter straffar)

Kvarten: England 2-1 (som slår ut Tyskland i Åttondelen!)

Semi: Brasilien 2-2 (som slår ut Italien i Kvarten) (Sverige vinner på straffar)

FINAL: SVERIGE - ARGENTINA

Oj!

😲

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nej. käre Linus! Då får man inte fram vilka som är suveräna och vilka som är värdelösa! Själva grundtanken i all idrott.

😲

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

En tråd för tankar kring VM-lottningen. Hur går det för Sverige osv.

Min drömgrupp: England, Australien, Sverige, Trinidad & Tobago.

Mardröm: Argentina, Paraguay, Sverige, Serbien-Montenegro.

Då fick du ju nästan som du ville!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du fått en boll i hövvet eller?

😄

Nej, jag håller mig på behörigt avstånd. Jag till och med stänger av TV:n om det är några idioter som slåss om en boll på skärmen... Kan dom inte få varsin i stället? 😛

Jag vet inget som är lika bedövande tråkigt som fotboll.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Violiner. Det finns ju massor. T.ex. att diska för hand, gräva diken, sy, torka sig på dass och för att inte tala om att stryka kläder och örngott, se på TV på program som Robinson, Riket, Drew Carey, Frasier, cykel, segling, golf och biljard.

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Violiner. Det finns ju massor. T.ex. att diska för hand, gräva diken, sy, torka sig på dass och för att inte tala om att stryka kläder och örngott, se på TV på program som Robinson, Riket, Drew Carey, Frasier, cykel, segling, golf och biljard.

😕

:musik

OK - jag ger mig. Några av exemplen du nämner i början är nästan lika tråkiga. Robinson och Drew Carey har jag inte sett på, så jag kan inte avgöra, men jag kan föreställa mig... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Pssstt...Violiner....säg det inte högt till nån....ppssttt....

....men jag såg faktiskt en match en gång som var bland det tråkigaste jag gjort (!), 0-0 mellan Milan och Göteborg, vilket innebar att bägge lagen gick vidare i den turneringen om jag inte missminner mig...

...kan du inte lova att se åtminstone sista kvarten av finalen, OM Sverige går dit?

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...