Jump to content
Annons

Tiff Lacey - Why Keep On (E-mortal uplifter remix)


Drik

Recommended Posts

# LÅTNAMN: Why Keep On (E-mortal uplifter remix)

# ARTIST/GRUPP: Adore

# GENRE: Vocal trance

# LÅTLÄNGD: 7.10

# SÅNG/LYRIK: Tiff Lacey

# PRODUCENT: Fredrik Johansson

# INSPELNINGSÅR: 2005

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 10 mb

# STATUS: Klar för mixining och mastring

Här är en remix jag jobbar på till Tiff Lacey's Adore.

Denna skiss är inte riktigt mastrad och mixad än.

Slutgiltliga versionen kommer vara runt 8-9 minuter lång, men den här sketchen är 4 minuter lång.

Här är skissen: <borta>

Vad tycks? 😄

EDIT: Har uppdaterat låten nu, samma länk som ovan! 🙂

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dåligt:

1. Har du någonsin hört progressive? 😄 Det här är inte det. Hur definierar du progressive?

2. Basen. Den låter konstigt, antagligen pga att det är flera oscillatorer samtidigt och de har olika fas. Dessutom så känns det lite tråkigt med backbeat bass.

3. Låter som allt annat.

Bra:

1. Skön sång

2. Schysst harmonik

Link to comment
Dela på andra sajter

cmOs, hehe jo ja e lite kass när det gäller genrer 😎

Vocal trance då? 😉

Mmm, håller nog med om basen, ska se vad jag kan göra med den. Funderar på att stuva om spåret till 16/T takt, tror de kan piffa upp låten rätt rejält 🙂

Sedan kanske jag ska kompressa ihop den lite så den blir runt 135-137 bpm (originalet är 125 bpm, denna är 132)

Hmm.. det är ju inte jättefarligt att den låter som alla andra, men det kanske är vissa element som gör att den känns som annat 🙂

Jag ska se om jag kan få lite roligare intro och ändra vissa synthar/takter.

Peter, ska fixa till den lite svängigare 🙂

EDIT: Höjde bpm till 138, låter lite bättre så eller?

Någon mer? 😛

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har gjort bättre låtar enligt mig men ja jag ska säga vad jag skulle ha ändrat på.

1.basen skulle jag ha gjort fetare och längre.

2.lägg mer echo på rösten och kanske sänka den en aning.

3.försök få lite mer drag i den... 😠 kanske höja tempot lite till.

4.keep it going 😮

edit: på smilysen

Redigerat av xdjs
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter fint... 😉

dock gillar jag inte riktigt den lallande delen..blir lite schlager över det och det är ju lite synd tycker jag....men det är ju en smaksak..annars har hon en fin och säker röst..

musiken är toppenbra!

snyggt jobbat!.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar 😮

Jag har uppdaterat länken ovan med en liten nyare version.

Kvarstår lite rensning med instrument kontra röst tror jag.

Här är länken om ni inte orkar scolla upp: http://www.emortal.se/music/emortal-remix.mp3

Säg till om ni upptäcker något annat som bör fixas 😱

Uppskattar verkligen er feedback!

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

ja men, jag gillar lallandet, mera mera 😏 ..........hon har vacker o sensuell röst!!

tycker kanske voxen är lite låg i början!!

kanon annars....

Heja Borås 😆

EDIT:snygg prod......

Redigerat av Pedda P
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkar inte skriva om basen var bra, om alla ljud var rätt mixade osv, utan jag tycker låten var "bra" helt enkelt..., en stark 3a av fem möjliga. Jag har lyssnat på andra låtar du har skapat och enligt mig har du gjort bättre. Fast det kan nog vara så att jag gillar en speciell genre bättre också.

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker fan basen låter helt okej, den behöver inte vara fetare än så när man vill få lyssnaren att fokusera på annat så som din acid slinga och dina riff, kicken låter schysst den med. Vocalen låter ren och bra som den ska vara. Bra drag med percs, schyssta piano 'arps' du har med, riktigt fina. I breaket kunde du ha lagt på mer verb på vocalen kanske tom en liten delay. den lilla buildupen var fin den liksom smög sig på och stäckte på sig, låter bra. lead riff låter bra men kunde varit så mycket mer, kanske eq'at upp de högre fekvernserna på synthen (något sånt vet inte om jag förväxlade hög/låg 😱 ) Jag tycker alla lägger för mycket vikt på att basen låter konstig men det gör den inte, testade att köra låten på mina stora högtalare efter det att jag lyssnat i lurarna och basen låter mycket bra i större system.

Hoppas feedbacken var av någon hjälp / tillfredställelse 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att helheten saknar lite mer rymd, den känns väldigt space'ig i sin karaktär fast saknar just - space -...lixom

prova att skära lite mer botten på hennes röst samtidigt och lägg ett delay med 0% feedback före reverbet och ändra delaytiden..eller "pre-delayet" tills rösten flyter in i arret.

Jag känner att rysningen inte ligger långt borta här, sådär så armhåren reser sig.. när den infinner sig får du en femma af moi 🙂.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är detta!! LÄgga ut en låt utan att säga något!! ICKE!!!

iaf... 🙂

Den känns rätt tom i början vet itne vad det är. Acid slingan tycker jag ligger för högt.

När rösten väl kommer in låten den väldigt påklistrad!. Sänk den lite kanske. EÓch kanske behövs en bättre "fade in" (vänd den bakofram, lägg på långt reverb, vänd tillbaks 😄 )

När väl lite mer ljud börjar komma in så stämmer allting fint!

Lite bättre mixning är de jag kritiserar mest iaf! 🙂

Bra Drik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...