Jump to content
Annons

Webbsajt om musik?


wicked_s

Recommended Posts

Då jag är sjukskriven och inte vet vad jag ska göra på dagarna, förutom att spela gitarr och xbox 360 då... så funderar jag på att slänga ihop någon kul webbsida som man kan sitta och pula med, se vart det leder. Hård musik och inspelningsteknik är jag ju intresserad av. Är även rätt bra på att knacka ihop webbsidor.

En tanke är att slänga upp alla mina "patchar" till min POD XT, som jag använder när jag spelar in. Så att folk kan tanka ner dem och använda dem till sina egna prylar... eller kanske slänga upp lite gitarr-lektioner... eller kanske göra ett helt community kring detta? Hmm... vet inte.

Är det någon här med samma intressen som skulle vara intresserad av att samarbeta med något sådant?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Evildoer (oregistrerad)

Tja!

Det låter som en kul idé. Community för musikintresserade finns juh redan (www.jamma.se) men någon annan variant eller mer specifik för en viss stil kanske hade funkat? Jag är gärna med på att bolla idéer.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Indeed mannen, det är nog det sämsta jag hört, att inte veta vad man ska göra när man är sjukskriven 🙂

Spela in, skriv, spela in, skriv etc.... tills du dör i skavsår. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken finns väl att du bara har inspiration just nu när du är sjuk och att projektet sen överges eller blir lite halvt om halvt?

Tankarna, som att lägga upp/byta patcher etc, är det väl inget fel på. Fast man har ju sett en del sajter där det finns lite spridda lektioner plus lite annat. Tror inte det ger någon så särskilt mycket. Kan du däremot göra något genomtänkt och genomarbetat när det gäller gitarrlektioner så varför inte. Kanske kan andra fylla på med annat. Jag vet inte detta redan finns eller hur stort behovet är.

Tror att det kan bli bra om man vill och verkligen orkar jobba för det, annars blir det nog bara en av alla dessa halv/kvartsmesyrer. Så positiv är jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tja man kan ju alltid ficksa en hemsida till min musik för den jag har just nu suger 😄

Jag vet vad du kan göra! Hjälp killen med att göra en hemsida... jag kan bidra med en del jag med. Har gjort till vårt band: Wild Berries

Vi skulle kunna ha ett samarbete på den fronten!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

... så funderar jag på att slänga ihop någon kul webbsida som man kan sitta och pula med, se vart det leder.

😳

Ta det lugnt! 😆

Ordet "Pula" på norska är nåt HELT annat... :-)

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...