Jump to content
Annons

undermood - almost


Eliasson

Recommended Posts

LÅTNAMN: almost

ARTIST/GRUPP: undermood

GENRE: triphop/pop/rock typ?

LÅTLÄNGD: ca 4 min

KOMPOSITÖR: Eliasson

PRODUCENT: Eliasson

EV. MEDVERKANDE: Eliasson, Magdalena Ommestedt

INSPELNINGSÅR: 2001

FORMAT: MP3

STORLEK: runt 5 meg

STATUS: Färdig demo

almost

Japp, nu var det ett tag sedan jag postade nåt här. Satt och lyssnade igenom gamla alster och insåg att detta var faktiskt ganska skönt. Så nu kära vänner vill jag bjuda på en skön dos deppighet såhär inför helgen :rolleyes:

trevlig helg!

/Eliasson

Redigerat av Eliasson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra låt o arrangemang som låter medvetet likt Stina Nordenstam.

Kanske en del övervikt på de basiga frekvenserna men eftersom låten har några år på nacken så kanske det inte är aktuellt att ändra ändå.

Trevlig helg själv! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare mannen!

Gillar verkligen sången mot gitarren! Blir kanske lite osköna basfrekvenser från 1:10, eller? :rolleyes:

Grymt snyggt proddat annars och härlig sång av tjejen.. Ja du vet vad du pysslar med! Gillar breaken men inte heltokig i trummorna från 3:15. Lite för slamrigt och dränker sången för mycket!

Verkligen schysst låt!

Edit: Trevlig helg på dig, din studioräv!

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

😕

mjo...trummorna är ju sådär i ärlighetens namn. Men jag kommer ihåg att jag jobbade som en gnu med gitarrerna på "slammer" partiet, dock var jag nog lite väl besatt av basfrekvenser back in the days :rolleyes:

Kul att ni gillar det, martinm o ritchie!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok o oops Eliasson 😄 ..vemodigt, melankoliskt o bra låt!!..bra arrangerat med "mystisk" sång med djup reflekterande text..kanske bör sången lyftas fram en aning mer 😆 ..eller vad tycker du!?..eller dämpa syntorgeln en aning åtminstone!? 😎 ..var hittar du en sån bra sångerska!? 😎 ..känns som en blandning mellan Garbarek o Sylivan..mycket bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok o oops Eliasson 😄 ..vemodigt, melankoliskt o bra låt!!..bra arrangerat med "mystisk" sång med djup reflekterande text..kanske bör sången lyftas fram en aning mer 😆 ..eller vad tycker du!?..eller dämpa syntorgeln en aning åtminstone!? 😎 ..var hittar du en sån bra sångerska!? 🙁 ..känns som en blandning mellan Garbarek o Sylivan..mycket bra!

tackar Falk!

Sången ligger nog bra som den är tror jag, kan bli påträngande annars.

Och syntorgeln är faktiskt gitarrer 😎 slet som ett djur för att få fram det där soundet 🙂

Sångerskan hittade jag i en studio när jag lirade in hennes band. Rena rama bonnturen.

och texten...ja, det var lite tungt just då, men nu är det prima liv igen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Schnüggt o välproddat. Det som ska kritiseras har du redan fått på pränt.

Har inte hört ngt av dig innan, men det här var nice.

Tackar!

*lyfter på hatten och bugar*

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...