Eliasson Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 (edited) LÅTNAMN: almost ARTIST/GRUPP: undermood GENRE: triphop/pop/rock typ? LÅTLÄNGD: ca 4 min KOMPOSITÖR: Eliasson PRODUCENT: Eliasson EV. MEDVERKANDE: Eliasson, Magdalena Ommestedt INSPELNINGSÅR: 2001 FORMAT: MP3 STORLEK: runt 5 meg STATUS: Färdig demo almost Japp, nu var det ett tag sedan jag postade nåt här. Satt och lyssnade igenom gamla alster och insåg att detta var faktiskt ganska skönt. Så nu kära vänner vill jag bjuda på en skön dos deppighet såhär inför helgen trevlig helg! /Eliasson Edited December 2, 2005 by Eliasson Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinm Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 Bra låt o arrangemang som låter medvetet likt Stina Nordenstam. Kanske en del övervikt på de basiga frekvenserna men eftersom låten har några år på nacken så kanske det inte är aktuellt att ändra ändå. Trevlig helg själv! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richie76 Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 (edited) Tjenare mannen! Gillar verkligen sången mot gitarren! Blir kanske lite osköna basfrekvenser från 1:10, eller? Grymt snyggt proddat annars och härlig sång av tjejen.. Ja du vet vad du pysslar med! Gillar breaken men inte heltokig i trummorna från 3:15. Lite för slamrigt och dränker sången för mycket! Verkligen schysst låt! Edit: Trevlig helg på dig, din studioräv! Edited December 2, 2005 by Richie76 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eliasson Posted December 2, 2005 Author Share Posted December 2, 2005 😕 mjo...trummorna är ju sådär i ärlighetens namn. Men jag kommer ihåg att jag jobbade som en gnu med gitarrerna på "slammer" partiet, dock var jag nog lite väl besatt av basfrekvenser back in the days Kul att ni gillar det, martinm o ritchie! /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grannen Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 Mycket skön låt! Gillar arret jättermycket. Intressant hela låten igenom. Tjejen sjunger coolt men ibland skulle jag velat att hon lämnade det behärskade en aning. Tycker att sången ska upp en aning. Och nu....helg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 Snyggt! (Jösses vilken konstruktiv kommentar...! 🙁 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eliasson Posted December 2, 2005 Author Share Posted December 2, 2005 Snyggt! (Jösses vilken konstruktiv kommentar...! 😆 ) haha...men en väldigt positiv kommentar iaf 😎 Tackar och bockar, Grannen och android! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falk Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 Ok o oops Eliasson 😄 ..vemodigt, melankoliskt o bra låt!!..bra arrangerat med "mystisk" sång med djup reflekterande text..kanske bör sången lyftas fram en aning mer 😆 ..eller vad tycker du!?..eller dämpa syntorgeln en aning åtminstone!? 😎 ..var hittar du en sån bra sångerska!? 😎 ..känns som en blandning mellan Garbarek o Sylivan..mycket bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eliasson Posted December 2, 2005 Author Share Posted December 2, 2005 Ok o oops Eliasson 😄 ..vemodigt, melankoliskt o bra låt!!..bra arrangerat med "mystisk" sång med djup reflekterande text..kanske bör sången lyftas fram en aning mer 😆 ..eller vad tycker du!?..eller dämpa syntorgeln en aning åtminstone!? 😎 ..var hittar du en sån bra sångerska!? 🙁 ..känns som en blandning mellan Garbarek o Sylivan..mycket bra! tackar Falk! Sången ligger nog bra som den är tror jag, kan bli påträngande annars. Och syntorgeln är faktiskt gitarrer 😎 slet som ett djur för att få fram det där soundet 🙂 Sångerskan hittade jag i en studio när jag lirade in hennes band. Rena rama bonnturen. och texten...ja, det var lite tungt just då, men nu är det prima liv igen 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bengan_gbg Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 Schnüggt o välproddat. Det som ska kritiseras har du redan fått på pränt. Har inte hört ngt av dig innan, men det här var nice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eliasson Posted December 2, 2005 Author Share Posted December 2, 2005 Schnüggt o välproddat. Det som ska kritiseras har du redan fått på pränt. Har inte hört ngt av dig innan, men det här var nice. Tackar! *lyfter på hatten och bugar* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts