frecon Postat 28 november 2005 Dela Postat 28 november 2005 (redigerat) Jag köpte en ny dator för nÄgon vecka sedan dÀr jag fick med Windows XP Home installerat. Tidigare har jag anvÀnt Proversionen. GÄr jag miste om nÄgonting om jag kör Home istÀllet för Pro nÀr det gÀller musikproduktion? Finns det nÄgot skÀl att jag ska installera Pro istÀllet för Home nÀr det gÀller musikskapande? Redigerat 28 november 2005 av frecon Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 28 november 2005 Dela Postat 28 november 2005 Jag köpte en ny dator för nÄgon vecka sedan dÀr jag fick med Windows XP Home installerat. Tidigare har jag anvÀnt Proversionen. GÄr jag miste om nÄgonting om jag kör Home istÀllet för Pro nÀr det gÀller musikproduktion? Finns det nÄgot skÀl att jag ska installera Pro istÀllet för Home nÀr det gÀller musikskapande? Windows XP Home vs. Pro Comparison Guide Tidigare diskuterat i denna trÄd. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 28 november 2005 Dela Postat 28 november 2005 (redigerat) Definitivt inte. Jag har hittills inte kunnat hitta ett enda skĂ€l till att köra med Pro i stĂ€llet för Home i en musikburk. Största skillnaderna Ă€r ju att Pro kan hantera dubbla CPU och har mer avancerade nĂ€tverksfunktioner. Hur ofta behövs sĂ„dant om man har en CPU och inte lĂ„ter datorn gĂ„ som server...? đ EDIT: Hacke var snabb i dag... đ Redigerat 28 november 2005 av Claes Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
frecon Postat 28 november 2005 TrĂ„dstartare Dela Postat 28 november 2005 Tack för svaret Claes! Sry Hackeman, jag mĂ„ste ha sökt vĂ€ldigt konstigt för jag hittade inget. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Linus Postat 28 november 2005 Dela Postat 28 november 2005 Jag har bara behov för Home Edition. đ Vad har Professional för nĂ„t dĂ„? Remote Desktop - Nej, jag anvĂ€nder andra vĂ€gar/program för fjĂ€rrstyrning av burken.  Multi-processor support - Nej, jag har bara en CPU.  Automated System Recovery - Ăh, systemĂ„terstĂ€llning inaktiverar jag och anvĂ€nder Ă„terigen andra program.  Dynamic Disk Support - Behöver jag inte.  Fax - Behöver jag verkligen inte.  Internet Information Services/Personal Web Server - Skulle jag av nĂ„n anledning vilja ha en webbserver skulle jag vĂ€nda mig till nĂ„t annat.  Encrypting File System - Hmmm... Kul med sĂ„n hĂ€r teknik, men vilken nytta för mitt bruk som musikdator?  File-level access control - Min dator har en anvĂ€ndare: jag. Behöver inte spĂ€rra nĂ„gra program.  "C2" certification - Vad sa du?  Domain membership/Group Policy/IntelliMirror/Roaming profiles - *gĂ€sp* Nej, inte för min del.  IPsec/SNMP/Network monitor/NetWare Client - Men jag HAR inte nĂ„gra behov av det. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 28 november 2005 Dela Postat 28 november 2005 [*]Domain membership/Group Policy/IntelliMirror/Roaming profiles - *gĂ€sp* Nej, inte för min del. Amendinmes... har du ingen domĂ€n dĂ€r hemma? đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Stor skillnad det dÀr med nÀtverk (std/pro). Man behöver ju inte anvÀnda sin dator som "server" för att det skall vara bra med PRO! Jag förstod nog inte riktigt hur man skulle kunna ha en XPstd som "server".... Men, men, det rÀcker med att man har en domÀnserver i sitt nÀtverk, dÄ Àr PRO verkligen att rekommendera. Annars behöver man inte sin server. Om det nu inte Àr sÄ att man lider av lite (lite!) begreppsförvirring och ser en sk. workgroup/arbetsgrupp + en domÀnkontrollant som ett nÀtverk... Kanske lite flummigt? Med XP std sÄ kan du dela med dig av dina filer till andra Med XP pro sÄ kan du logga in pÄ en domÀn, för att till exempel spara all data pÄ en server för gemensam Ätkomst för samtliga som Àr medlemmar i domÀnen. DomÀnkontrollanten kan hantera sÀkerheten pÄ ett "centralt" sÀtt. Förmodligen sÄ finns det inte nÄgon anledning att köra med annat Àn XP std, men det Àr inget problem om man har XP pro. UngefÀr vad som sagts hittills, jag hade bara lite skrivklÄda. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
kvd669o Postat 6 september 2007 Dela Postat 6 september 2007 (redigerat) HĂ€r under Ă€r lĂ€nkar till datorbutiken.com för dessa tvĂ„ och priset Ă€r ju oem version som jag i mitt fall kan köpa eftersom jag köpt datorn dĂ€r. Vi snackar 32 bitars . Jag antar det inte Ă€r nĂ„n större skillnad men tĂ€nkte Ă€ndĂ„ höra vad ni experter tycker. http://www.datorbutiken.com/home/default.a...oduct=WINXPHOSV xp home http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=WINXPS xp pro /HĂ„kan đ Redigerat 6 september 2007 av Olsberg SlĂ„r samman med existerande Ă€mne Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
kvd669o Postat 6 september 2007 Dela Postat 6 september 2007 Nu vet jag vad man ska satsa pĂ„ đ /HĂ„kan đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.