Jump to content
Annons

Bränna in låtinfo?


magnus83

Recommended Posts

Har mastrat några låtar i Wavelab, och när jag mastrade dom så la jag in låtinfo och låtens namn osv. Men när jag stoppar in den brända skivan med låtarna i datorn och spelar upp den med mediaspelaren eller winamp så finns det ingen låtinfo eller låtnamn. Det står i stället "okänd artist"! Gött irriterande!

Kan det vara så att inte alla brännare kan skriva in sådan information? Jag kör på en 3år gammal laptop. Kan det va den felande länken, eller är det jag som gör något annat fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar för svaren. Då verkar det ju inte va så att min brännare inte klarar av att bränna den informationen.

Men finns det då något sätt att se om det har bränts in i skivan? Kan man på något sätt se det i Wavelab?

Tex. om jag stoppar in en skiva jag köpt i butiken och öppnar den i Wavelab, kan jag då se ISDN-koden (eller vad den nu heter) då? Och resten av informationen som finns på CD´n?

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att det är CD-TEXT vi pratar om.

För att kunna se den informationen på datorn så måste dels CD-spelaren kunna läsa den infon plus att programmet som spelar upp CD:n måste kunna tolka den infon. Vad jag vet så klarar inte Winamp eller Windows Media Spelare detta utan extra plug-in. Neros media spelare klarar dock detta, det finns även andra media spelare som fixar detta, sök på nätet. För att se CD-text info på andra spelare, typ bilstereo, hemmastereo, så måste dessa vara anpassade för detta.

För att bränna in CD-TEXT så måste dels brännarprogrammet plus CD-brännaren kunna hantera detta. Kolla respektive manual.

Redigerat av P3t3r
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...