Jump to content
Annons

Masterkeyboard?


furstan

Recommended Posts

Hej!

Undrar vilket masterkeyboard ni rekommenderar. Vill komma undan så billigt som möjligt 😆 (spelar för det mesta inte elektronisk musik utan tänkte mer ha det som pålägg (bakgrundsfills).

Har funderat på en ESI KeyControl 49 och undrar om det är nått att ha? Finns det bättre för samma pris? 😆

Är det helt värdelöst och köpa en för så lite, hur mycket bättre grejjor får om man lägger till lite. Har fått höra att CME UF5 ska va bra men den kostar det dubbla.

Tack på förhand! 😄

Mvh Kristoffer Fürst

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tänkte lägga till en fråga om tips på bra mjukvarusyntar (som kopplas till masterkeyboarden). Vill helst ha riktiga syntljud men bas, akustisk gitarr och elgitarr kommer kanske användas lite (på kvällar när jag inte får lira gura i huset 😆 ).

Kom med förslag! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Synthljud är favoriterna Korg´s Legacy och Arturia´s CS-80! Akustisk gitarr är MusicLab´s Real Guitar den bästa jag hittat, tar litet utrymme dessutom (555 MB)

Om man vill ha komp så är Virtual Guitarist riktigt bra! Elgitarr vet jag ingen bra, tipsa gärna? Bästa basen är Spectrasonics´s Trilogy i alla fall om du vill ha stor

variation på möjliga basljud

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag skulle välja masterklaviatur gick jag bara efter en sak:

känslan i tangenterna...

Denna är oftast individuell och antagligen mer viktig ju mer du behärskar pianotekniken. Så prova, prova och prova... gå från riktigt piano till masterklaviaturen o tillbaka.

En annan grej, om du planerar att spela ute, så e vikten nått att ha i åtankarna.. Jag gick ju bara efter känslan o hamna med en tank som kräver kran för att transporteras, men det funkar det med...

Jag köpte en oberheim MC1000-88 för 10 lax o jag är fortfarande nöjd.

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...