Jump to content
Annons

tattle on a crummy matter enligt Peter Hageus


Höstmys?  

11 röster

  1. 1. Höstmys?

    • Ja.
      7
    • Nej, vintermys.
      0
    • Nej, vårmys.
      0
    • Nej, sommarbus.
      1
    • Nej, mysbus.
      2


Recommended Posts

* LÅTNAMN: tattle on a crummy matter

* ARTIST/GRUPP: Daniel Mass & co-ed

* LÅTLÄNGD: 4 minuter sådär.

* KOMPOSITÖR: Daniel Mars, Mikaela Robsahm, Ulrika Mild

* PRODUCENT: Peter Hageus

* GITARR: Peter Hageus

* SÅNG: Ulrika Mild

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4 mb

* STATUS: färdig demo

Ni har hört Clases remix tidigare. Den här är "lite" annorlunda.

Länkmys.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Coolt! Det är utanför mina referensramar så jag vet inte vad jag ska skriva. Det är coolt helt enkelt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Det här är bra, och jag hör skaparglädje. "There are crumbs in my toaster" 😆

Snart kommer våffeldagen. Åk till närmaste konstskola och installera er med brödrost, våffejärn och delay. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Svinkoolt ju! Kanonsång och bra upplägg. Känner nån sorts Björk korsad med Stina Nordenstam-vibb nånstans.

Känner på mig att jag är ute på hal is om jag ska börja ha åsikter om ditten och datten, men vissa saker hänger jag upp mig på ändå:

Alla percussiva ljud bildar ju nån sorts rytmiskt mönster tillsammans. Jag tycker dom låter lite puttignuttiga i jämförelse med det andra feta. Kompressor och (det är inte ofta jag säger detta men...) ett långt reverb skulle kanske vara på sin plats? En annan idé är att kanske holka ur dom andra instrumenten där percljuden resonerar som mest. Det skulle göra låten mer homogen över lag tror jag.

Ta upp andrastämman ett par snäpp och låt den vara med mer! Den är ju asaskön! 😆

Annars bra musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era åsikter och tips. 😆

Jag tycker att det är lite, lite för låg volym på sången. Det var bra från början men efter en nödvändig omgång mastring drunknande sången nästan helt varför mastraren fick göra ett nytt försök. Resultatet blev klart bättre men inte optimalt. Texten hörs lite dåligt på sina håll så jag postar den här:

There are crumbs in my toaster

and around, tiny toasted crumbs.

As I sit by the kitchen table watching birds through the window,

eating my toast, I’m thinking “those birds would want my crumbs if they just knew about them.”

 

I’ve been collecting your crumbs for a while now..

It’s a living.

When I call you at work they say you’re home sick

but there’s no answer at your home phone nor at your door. at your bar, at your friend’s place

nor at the high seas nor on your cell

phone.

 

The window’s shut open now,

birds are eating my crumbs and your crumbs and levelling the floor to the ground.

I can hear a sound as bright as a sound as the birds lift me off the sea and into a surround sound compound in the ground.

 

Crumbs are running water,

crumbs are running water,

crumbs are running water,

crumbs are free as running spring sounds of water of banter, as an Aquarius chanter.

Like consuming birds.

..typ. Mitt första seriösa textförfattarförsök. Har blivit några till sedan dess. Jag tycker det är så kul att jag tjingat hela den verksamheten för 2006. 😄

Från början tyckte jag att trumbitarna i den här versionen var för tråkiga men det har ändrats helt nu; de ger struktur men tar inte så mycket plats. Tipptopp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt monoton! Har inget at invända mot annat än att det känns som det är lite slagsida åt höger eller vänster icon9.gif(lyssnar i lurar och kan ha satt på mig dom fel), åt gitarrsidan i alla fall.

Annars är det fräckt. Bra sång, bra gitarrer, bra släpigt sväng. Tummen upp! 😄

Har missat "den andra mixen" var finns den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag sällar mig till jubelkörerna. Vad jag tycker är lite synd är sångjudet. Eftersom hon är så mjuk och naken så skulle man vilja att det skar igenom ljudkulissen utan att det distar. Att man breddade ljudet lite kanske skulle vara ett sätt att tränga igenom. Lite mer bas lite mer mellan och skära lite i toppen. Waves lm3 kanske? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok sisältää 😳 ..japp det här är riktigt mysigt, vemodigt o bra!..fick lite känsla av Björk, Garbarek mfl..men med personlig stil!...den här låten kan "gå riktigt långt" om du hittar rätt kontakter..för visst finns det en marknad för den här låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...