Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag vet inte om jag Àr inne pÄ rÀtt forumdel, men jag försöker ÀndÄ.

Är det nĂ„gon som vet hur man sammankopplar ett antal CD/DVD-brĂ€nnare för att kunna kopiera ett större antal skivor pĂ„ kort tid?

Likt denna:

http://www.binarteknik.se/produkter/1003.phtml

(den undre modellen)

Det borde ju gÄ att göra en sÄn till ett klart lÀgre pris Àn vad en fÀrdigbyggd kostar, frÄgan Àr bara hur man gör??

Den som jag lÀnkade till Àr vad jag förstÄtt fristÄende frÄn en dator, men jag Àr inte frÀmmande för att ha detta datorbaserat.

Vilket som, bara det blir billigt!!

Tacksam för seriösa tips om det Ă€r nĂ„gon som kan detta. 😆

Annons
komoriman (oregistrerad)
Postat

Nero stöder flera brÀnnare simultant... rent teoretiskt sett sÄ kan du ju proppa in massa brÀnnare i ett tomt chassi Ä testa men dÄ behöver du mÄnga IDE-platser eller sata-platser...

Jag har försökt med 2 st samtidigt men nĂ„got har alltid strulat... 😳

Postat

Tack för ditt svar!

Okej! FÄr vÀl försöka testa och koppla ihop lite...

Annars fÄr man fundera pÄ om det kan löna sig att köpa pÄ sig en "riktig" utrustning.

TÀnkte mest göra en billigare variant för att testa och "komma igÄng" utan att ruinera sig.

NÄgon fler som har tips och kunskap om detta?

Postat

Hmm..Rent generellt (ogenomtĂ€nkt) sĂ„ skulle jag nog tipsa pĂ„ nĂ„n lĂ€mplig Linux-disp och SCSI-interface. Eller 1 extra IDE-kort eftersom IDE "bara" klarar 4 enheter Ă„t gĂ„ngen. 😆

Postat (redigerat)

alera_1868_4491154.jpg

Burning Torso liksom!!!!!!!!!!!!!!!!

Redigerat av dbd
Postat

Tack för Era svar hittills!

Tja, man fÄr vÀl kila ner pÄ nÄn databutik och se vad dom kan plocka fram för prylar som kan fungera och ÀndÄ vara ekonomiskt genomförbart.

En sÄn dÀr "burning torso" som visades pÄ bilden var liksom vad jag hade tÀnkt mig, men att fÄ den fristÄende och bygga sjÀlv kanske inte Àr sÄ lÀtt....

DÀrför fÄr man kolla upp vad man kan fixa genom att bygga detta till en dator.

Annars fÄr man vÀl rÀkna pÄ det hela och se om det kan löna sig att köpa en fÀrdig utrustning med brÀnnare och en printer-robot som ocksÄ fixar trycket pÄ skivorna.

komoriman (oregistrerad)
Postat

Löna sig? Hur mĂ„nga skivor hade du tĂ€nkt kopiera dĂ„? đŸ„°

SÄdan utrustning Àr inte direkt gratis....

Postat

Jag Ă€r arbetslös och skolkar! Ge mig skivan sĂ„ sitter jag och brĂ€nner upp 500 kopior Ă„t dig i (2x) đŸ˜±

Postat
Löna sig? Hur mÄnga skivor hade du tÀnkt kopiera dÄ? :rolleyes:

SÄdan utrustning Àr inte direkt gratis....

Hehe.... Ja, tanken var att det skulle bli nÄgra tusen skivor Ätminstone!!

Allvarligt talat sÄ fanns det vÀl en bakomliggande idé om att bedriva en sorts hobbyverksamhet med cd/dvd-kopiering.

Tex till mindre musikgrupper, reklamÀndamÄl etc

komoriman (oregistrerad)
Postat

Ok....

In i djungeln Ă„ fightas bara... đŸ˜±

Det finns ju redan ett antal sÄdana företag men kanske inte i dÀr du bor?

🙂

komoriman (oregistrerad)
Postat

Hittade den hĂ€r Ă„t dig... 64-brĂ€nnare! 😎

products_duplication_monsterdupe.jpg

Postat (redigerat)
Ok....

In i djungeln Ă„ fightas bara...  😆

Det finns ju redan ett antal sÄdana företag men kanske inte i dÀr du bor?

😆

Jag vet att det finns ett antal sÄna företag, men jag har visserligen lite speciella ideér pÄ hur man skulle kunna utnyttja en sÄdan maskin pÄ ett lönsamt sÀtt.

Men det var liksom dÀrför som jag tÀnkte trycka ner kostnaderna lite genom att se om det gÄr att bygga en billigare variant av cd/dvd-kopierare sjÀlv!

Och, NEJ, det verkar inte finnas nĂ„gon liknande firma kring dĂ€r jag bor, bortsett frĂ„n Audiomix i Ö-vik.

Förresten: Tuff "64-brÀnnare" du hittade!! VÄgar inte ens fundera pÄ vad den kan kosta....

Redigerat av wiseguy

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.