Jump to content
Annons

Everyday - 60talspop möter electropunk


tbruce

Recommended Posts

LÅTNAMN: Everyday

ARTIST/GRUPP: Tvor Brvuvce

GENRE: 60talselectronicapop med talsyntessång

LÅTLÄNGD: 3.38

KOMPOSITÖR: Tovr Brvuce

PRODUCENT: Tvor Bruvce

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.2 mb

STATUS: WIP

Detta är resultatet av den där melodin som jag skrev om här. Den blev refräng nu.

Detta är inte klart, ska framförallt komma till lite grejer på outrot, funderar på ett scatsolo. Förmodligen blir det stämmor på refrängen också såsmåningom. Sen har jag problem med bastrummorna... nån som kan hjälpa mej att få det lite snyggare? Vet inte riktigt vad som är problemet men de sticker ut ur mixen när det är fullt komp, på nåt sätt. Jag vet också att cymbalerna är lite röriga, ska nog försöka få lite klarhet i det också.

EDIT: Borttaget (06/04/04)

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar så mkt! 😉

Kom på att texten nog är rätt svår att höra, åtminstone på refrängen, så här kommer den:

Vers:

Everyday (each day)

when I'm with you I'm on my own (when I'm with you, I'm on my own with you baby)

And I say (I say)

how can I get you on the phone? (how can I get your number?)

Ooh, ah ooh, oh.

Refräng:

Monday

there's something in the way that you talk that keeps me sane till

Tuesday

but then the same thing happens again

Wednesday

there's something in the way that you talk that keeps me sane till

Thursday

but it's the same thing everyday

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar. Lite Residents stuket fast mer polerat. Vet inte hur det ska utvecklas.

Skulle kunna var Frank Zappa oxå under en av hans konstiga dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse: Vet inte vad ShitTalker är. 😉

Jarnis: Buuuuääää. Se länken som jag postade i första inlägget här... Men tack! 🙂

Lundin: Hur menar du med biffigare mix? Det är nog tyvärr svårt att göra sången tydligare... 😄

dede: Tack! Vilka är Residents?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är min lilla hemlighet. 😆 Som jag delar med t ex Air (låten How does it make you feel?), Chemical Brothers (nån av låtarna på Surrender, Dream On tror jag) och Robyn (Blow my mind tror jag den heter?).

Nääää... ska inte vara sån... VocalWriter heter programmet, demo finns på http://kaelabs.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

dede: Tack! Vilka är Residents?

Tidigt 80-talsband på Ralph records. Gjorde t.ex Albummet "Escimo" på enbart leksaksinstrument. Följde raskt upp med "Discomo"-samma låtar i discoversion..

"The third reich and roll" är ett 40 min långt collage på kända sextiotalslåtar i oftast oigenkännbara versioner. Kolla in.

http://www.residents.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok tbruce 😄 bra trallvänligt a la KW o Telex..samt lite Devo 🙂 ..tycker jag spontant iaf..låter som färdig för MF..den där outsidern som är med o lyfter hela den i örigt tråkiga tillställningen!? 🙂 ..Mycket bra jobbat! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...