Guest Sid Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Jag använder BFD tillsammans med Cubase SX 2 och undrar om det finns något smidigt sätt att importera midifilerna som tillhör groove:en i BFD in i Cubase. Enligt manualen för BFD skall det gå att drag and drop:a groovemidifilerna direkt in i Cubase (om man håller ner Ctrl) men jag får det inte att funka. Jag har lyckats att importera midifilerna in i Cubase genom att, i Cubase, välja import->midifile men det är så omständigt. Är det någon som har någon idé på hur man gör? /Sid Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_hellion Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Japp japp. Nere i högra hörnet på groove agent finns Edit. Klickar du på den kan du GÅ in i Setup. Där händer det grejjer.... aktiverar du midi output. Sedan öppnar du ett midispår i cubase... Kör groove Agent in och ut... sedan är det bara att spela in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_hellion Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Kommer du på hur man får det att svänga utan att gå in och pilla för mycket i drum edit så kan du kanske tipsa mig? =) Jag hatar de där jävla fillen som kommer ur GA. Alltid fel fill vid fel tillfälle.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest creel Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Va? Går det att bara slänga in en MIDI-fil till BFD-programmet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts