Jump to content
Annons

Perrra - Birgitta (DANSBANDSHIT)


trancer

Recommended Posts

LÅTNAMN: Birgitta

ARTIST/GRUPP: Perrra

GENRE: DANSBAND

LÅTLÄNGD: - - - -

KOMPOSITÖR: Marcus Persson (Perrra)

PRODUCENT: Perrra

EV. MEDVERKANDE: Perrra

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: Många

STATUS: Klara!

Nuså.. Äntligen är samtliga låtar avklarade, dvs IDAG släpper jag min 10:e dansbandslåt i ordningen !!!!!!!!!!!!!!!!!

Det har vart skitkul att göra dom, och ännu roligare att folket överallt har gillat det trots att jag gjort dom med glimten i ögat :rolleyes:

På min hemsida www.perrra.nu leder dom topplistorna hahah..

1) Perrra - Birgitta

2) Perrra - Älskling Jag vill

3) Perrra - Dans På Lördagsnatt

4) Perrra - Den Sommaren

5) Perrra - Du Kommer Bli Min

6) Perrra - Inga Lill

7) Perrra - Låten Till Berith

8) Perrra - Ska Vi Älska

9) Perrra - Ta Min Hand

10) Perrra - Mamma 50 år (BONUSTRACK)

DETTA ÄR DET ENDA DANSBANDSALBUMET DU KOMMER BEHÖVA!!!!!!

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det inte vore för att en känsla av ironi genomsyrar hela produktionen skulle du säkert kunna sälja den här, eller någon av de tidigare låtarna, till något dansband. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäfvlar vad osnyckt det är när ditt vibrato spårar ur i MEHEHEHEHEHEHEEEJJJJJJ....

:rolleyes:

Jag är full av beundran Perrrrra! Har du nåt omslag så ska jag bränna några skivor till några som definitivt inte behöver det här. För det är ok att sprida detta hejvilt eller?

tjong

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

JAG HATAR DIG!!!!!! 🙂 "Birgitta"-låten vägrar släppa sitt onda tag om mig! DEN GÅR INTE BORT!!!!!! 😱 Hör MEEEJ-EJ-EEEEJ i mitt huvud 24-7. Kom på mig själv idag med att sitta och gnola på denna halvhögt på pendeltåget! Folk stirrade lite konstigt 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.. det här är fan riktigt bra! Det är nästan (nästan) så att jag börjat gilla dansband efter att ha lyssnat på några av låtarna.

Seriöst så skulle du kunna sälja det här. Ha bara någolunda jämn kvalité på låtarna och samla ihop allt på en skiva. Jag köper! 😆

Tyvärr så distar det en del i vissa punkter just nu.

Redigerat av moOd
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.. det här är fan riktigt bra! Det är nästan (nästan) så att jag börjat gilla dansband efter att ha lyssnat på några av låtarna.

Seriöst så skulle du kunna sälja det här. Ha bara någolunda jämn kvalité på låtarna och samla ihop allt på en skiva. Jag köper! 🙂

Tyvärr så distar det en del i vissa punkter just nu.

:rolleyes:😠😛🤪

haha... Ja.. det är för jävla skoj att reaktionerna blir "roliga" iallafall.

Och jag är fullt medveten om att det distar som fan i 3-4 låtar... problemet var attj ag började med att göra 1 låt / dag , så det blev lite ont om tid ..

nu blev ju inte slutresultatet 1/dag utan det tog lite längre tid .

Men de tär för jävla skoj iallafall, och mitt nästa steg är faktiskt att gå ner med dessa låtar till antingen KM music Lab, eller Mariann Gramofon i skara. (där jag bor). och se vad dom säger, tänker säga att jag är 100% intresserad av att prodda dansband på seriös nivå 😛

/Perrra

TACK FÖR OMDÖMET föressten 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

perrra@thunder:~$ cat access.log |grep DANSBANDSHIT |wc -l

3192

Talar för sig själv .

3192 mp3 downloads på bara låtar innehållande *DANSBANDSHIT* och det är just dessa 10 :rolleyes:

----------------------

perrra@thunder:~$ cat access.log |grep forum.studio.se |wc -l

1058

1058 downloads bara från forumet totalt.. otroligt!!!

/Perrra

(då ska tilläggas att denna access.log bara snor *.mp3 hits) allstå bara mp3 downloads hehe)

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara bränna ut o spara! JAG ORDNAR OMSLAG

Glöm inte att ta på kavaj och knuten fluga, fotografera dig snett från ovan tittandes in i kameran och ovanför bilden skriver du "Perrraz".

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha lyssnat på de två första låtarna anser jag att det här är jäkligt bra! Men vad säger dansbandsdiggarna? Tycker dom att detta är kul? Jag minns husvagnslåten som gjordes som en parodi men visade sej bli väldigt uppskattad av husvagnsägare, kanske det är samma sak här. Skulle vara mycket intressant att höra vad ett förlag säger om dina låtar. Helt klart håller dom måttet att köras seriöst av etablerade dansband, jag tror för övrigt att dom också spelar sina låtar med glimten i ögat liksom dixielandsorkestrar gör med sina låtar. Vad är ditt syfte med låtarna? Att sälja dej själv som artist och materialet som ironi eller sälja kompositionerna till etablerade dansband? Hur som helst så är det träffsäkert gjort och kul att lyssna på trots att tonen inte hamnar riktigt rätt överallt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha lyssnat på de två första låtarna anser jag att det här är jäkligt bra! Men vad säger dansbandsdiggarna? Tycker dom att detta är kul? Jag minns husvagnslåten som gjordes som en parodi men visade sej bli väldigt uppskattad av husvagnsägare, kanske det är samma sak här. Skulle vara mycket intressant att höra vad ett förlag säger om dina låtar. Helt klart håller dom måttet att köras seriöst av etablerade dansband, jag tror för övrigt att dom också spelar sina låtar med glimten i ögat liksom dixielandsorkestrar gör med sina låtar. Vad är ditt syfte med låtarna? Att sälja dej själv som artist och materialet som ironi eller sälja kompositionerna till etablerade dansband? Hur som helst så är det träffsäkert gjort och kul att lyssna på trots att tonen inte hamnar riktigt rätt överallt!

Tjena.. och TACK!

Faktum är att jag har gjort lite dansbandsmusik förr... för typ 4-5 år sedan, och nu fick jag iden när jag äntligen fick tag i en "dragspelsplugg" till cubase och började producera.

JAg gjorde ju en låt hit som folk tyckte va skit 'rolig' . =)

Och så blev det att jag gjorde 10st totalt, för att se lite reaktioner , men FRÄMST för att jag ville visa min allsidighet när jag går ner till förlagen här snart 😉

(Vi har ju ett par här i Skara).

Nu har jag gjort Eurodance, Trance, Ballader, Dansband och jag börjar anse mig rättså allsidig ... senaste låten är ju en 90-tals dänga This Love, så jag är jävla på gång nu !

OCH .. är det så att nån söker en dansbandsproducent så jag är faktiskt 100% intresserad av att producera musik till orkestrar (med kanske lite seriösare texter)

Tack så jävla mkt för kritiko!

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...